• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۸
  • شناسه خبر: 15224

بارش شدید تگرگ، باران و سیل، خسارات جانی در زنجان نداشت

پیام ملّت- مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت:بارش باران، تگرگ و سیل در ۲۴ ساعت گذشته با وجود خسارت مالی جزئی، خسارت جانی در پی نداشت.

صفی اله کرامتی در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با بیان این که خداوند رحمت خود را شامل حال بندگان می کند و باید قدردان این نعمت باشیم اظهار داشت: خوشبختانه استان زنجان از ابتدای مهر ماه سال گذشته تاکنون بارش های بسیار مناسبی را دریافت کرده است، طی روز گذشته نیز شاهد وقوع نزولات آسمانی بودیم که به صورت رگباری و آنی رخ داد اما خسارات چندانی را در سطح استان در پی نداشت.

این مسئول افزود: با وجود این که بارش تگرگ روز گذشته در اکثر نقاط استان رخ داد، اما در شهرستان ایجرود در شهر زرین آباد، جوقین و گلابر حجم این بارش ها به نسبت بیش تر بود و احتمال ایجاد خسارت وجود دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به این که وقوع سیل موجب شد تا چند منزل مسکونی در روستای کهیا در شهرستان طارم دچار آبگرفتی شوند گفت: بلافاصله عوامل امدادی و فرمانداری در منطقه حضور یافتند و مشکل مرتفع شد، از سویی دیگر مساحتی از مزارع کشاورزی نیز در پی وقوع این سیل آسیب دید.

وی با بیان این که در روستای شیخ موسی بخش سجاس یک دیوار حیاط منزلی در اثر بارش ها تخریب شد تصریح کرد: وزش باد شدید موجب آسیب به چند سوله در شهرک صنعتی نیز شد که مسئله در دست بررسی است.

کرامتی خاطر نشان کرد: آمادگی بسیار مناسبی در سطح استان بین دستگاه های اجرایی وجود دارد و استاندار محترم نیز تاکیدات لازم را به دستگاه ها داشتند تا تمهیدات لازم اندیشیده شود و میزان خسارات کاهش یابد.

وی با بیان این که طی روز های پیش رو، استان وضعیت جوی پایداری خواهد داشت و بارش هایی برای استان پیش بینی نشده است گفت: از مردم عزیز استان تقاضا داریم تا در زمان اعلام بارندگی ها به هشدار ها توجه کنند، از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و قرار گیری در ارتفاعات بپرهیزند.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان تصریح کرد: دامداران از قرار گرفتن دام ها در مسیل ها، حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات در زمان بارندگی جدا پرهیز کنند تا شاهد وقوع حوادث و خسارت نباشند.

این مسئول با اعلام این که قرار گیری در کنار ساختمان های نیمه تمام، داربست و درختان در زمان وزش باد شدید می تواند خسارتی را به بار آورد و می طلبد مردم در این مکان ها قرار نگیرند، تاکید کرد: افرادی که دارای ساختمان های نیمه تمام و یا داربست هستند باید برای ایمن سازی آن تمهیدات لازم را بیندیشند. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست