• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۸
  • شناسه خبر: 15212

تجهیزات آتش نشانی زنجان نیازمند بروزرسانی است

پیام ملّت-جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: با توجه به پیشرفت تجهیزات مدرن در امر امداد و نجات، سازمان نیازمند به بروزرسانی تجهیزات حفاظت فردی و ماشین آلات است.

 محسن پناهی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه آتش نشانی به عنوان شغلی پرخطر نیازمند به توجه بیشتر است، اظهار کرد: آتش نشانی زنجان نیز برای خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان، نیازمند تجهیزات پیشرفته و تخصصی است.

وی با اشاره به اینکه آتش نشانان و فعالان حوزه ارتقای خدمات ایمنی نقش مهمی در پیشگیری و کاهش حوادث دارند از این رو توجه به نیازمندی های این سازمان یک ضرورت محسوب می شود، افزود: برآورده شدن نیازهای آتش‌نشانی مستلزم حمایت و توجه ویژه مسوولان است و در صورت تأمین این نیازها، ارائه خدمات آتش نشانی به شهروندان در حوادث و آتش‌سوزی‌ها مطلوب‌تر خواهد شد.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع تعداد ۲۵ دستگاه خودروی عملیاتی در آتش نشانی موجود است، ادامه داد: گفتنی است که از این تعداد خودروی عملیاتی، تعداد ۲۰ دستگاه خودروی نیمه سنگین و سنگین، ۵ دستگاه خودوری سبک و ۱ دستگاه موتور چهارچرخ هستند.

پناهی با بیان اینکه در مدیریت شغلی بحثی با عنوان استرس شغلی وجود دارد و معمولا از این مشاغل به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور یاد می‌شود که شغل آتش‌نشان‌ها نیز یکی از این موارد است، عنوان کرد: مجموع نیروهای سازمان، تعداد ۱۲۰ نفر هستند که ۱۲ نفر از آنها در حوزه ستاد و ۱۰۸ نفر نیز در حوزه عملیات مشغول به خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حوادثی که مرتبط با سازمان آتش نشانی است در اکثریت قریب به اتفاق موارد حوادث مربوط به آتش سوزی است، ادامه داد: حوادث مربوط به امداد و نجات در سازمان آتش نشانی از نظر فراوانی در رتبه بعدی قرار دارند. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست