• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۴
  • شناسه خبر: 15638

شهرداری قزوین مهمترین حامی باغستان‌های قزوین است

پیام ملّت- رئیس شورای استان قزوین گفت:شهرداری قزوین مهمترین حامی باغستان‌های قزوین است و هیچ ارگانی درشهرقزوین به اندازه شهرداری برای حمایت از باغستان اعتبار صرف نکرده است.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»و به تقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ مهدی عبدالرزاقی رئیس شورای استان قزوین، درنشست بررسی موضوعات شهری درشهرهای استان که باحضورمعاون وزیر راه و شهرسازی و دبیرشورایعالی شهرسازی ومعماری ایران، شهردار قزوین و مدیران استانی و شهری برگزار شد گفت: وضعیت شهرداری ها به دلیل برخی دست اندازی ها دچارمشکل و بحران شده است.

نایب رئیس شورای شهر قزوین، در ادامه تصریح کرد: درقزوین محله ای به نام بلاغی داریم که بدلیل عدم تصمیمات فنی و صحیح درتهران دچارمشکلات و گرفتاری های زیادی شده است. طرح های مختلفی درخصوص محله بلاغی درتهران به تصویب رسیده که تابه امروز هیچ کدام انها محقق نشده است.

وی با بیان اینکه باید به ساکنان محلات در تصویب طرح ها توجه شود، خاطرنشان کرد: طرح این محله با عرض معبر شش متری که پارکینگ هم ندارد وتراکم دوطبقه روی زیرزمین است با چه منطقی تهیه شده وچراباید باسرمایه های مردم دراین محلات چنین برخورد شود.

به گفته رئیس شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه «مردم برخی محلات قزوین که سابقه هزارساله دارند وقتی نام شورایعالی شهرسازی را می شنوند یاد ظلم و بی مهری می افتند» توضیح داد: شهرداری قزوین درمحله بلاغی ۱۰۴ پلاک با اعتبار۲۰ میلیاردتومان تملک کرد که امروز بیش از ۱۰۰ میلباردتومان ارزش دارد اما این سرمایه به دلیل بی تدبیری بلاتکلیف مانده اسک.

وی درادامه سخنانش با اشاره به حریم تک پلاکهای تاریخی درشهرقزوین و افزایش حریم بافت تاریخی گفت ما درقزوین چیزی به نام حریم بافت تاریخی نداریم بلکه از گذشته حریم تک پلاک های تاریخی مطرح بوده ومعنایی ندارد که درکوچه ای درخیابان خیام تراکم ساختمان ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه اطلاعات غلط به شورایعالی شهرسازی داده می شود افزود: این اطلاعات ناصحیح و جوسازی ها باعث تصمیمات ناصواب می شود.

او همچنین به اقدام خوب شهرداری قزوین و شورا درحمایت از باغستان سنتی قزوین اشاره کرد وگفت:ارگانی درشهرقزوین به اندازه شهرداری قزوین برای حمایت از باغستان اعتبار صرف نکرده وباید بدانیم که با بخشنامه های تهران باغستان سنتی قزوین حفظ نخواهدشد.

رئیس شورای استان قزوین همچنین به ضرورت تکمیل پل امام رضا اشاره کرد وگفت:این پروژه چه غلط و چه درست احداث شده بایستی ادامه آن و اتصال به پل ابوترابی صورت گیرد تا سرمایه های شهرداری قزوین به هدر نرود.

وی همچنین خواستار رفع مشکل جانمایی میدان تره بار و خشکبار قزوین شد و گفت این مکان دارای معضلات اجتماعی ترافیکی دارد که بایستی برای انتقال این مکان مصوبه ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد با این سیاستهایی که امروز درشهرقزوین پیاده می شود که قسمت اعظم انها ازسوی شورایعالی شهرسازی تحمیل می شود همه محله های قدیمی شهر قزوین خالی از مردم بومی خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست