• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۵
  • شناسه خبر: 15690

مردم پیش از حادثه به دنبال فراگیری كمك های اولیه در شرایط بحران بروند

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: آموزش مردم باید به عنوان یك نیاز مثل سلامتی مطرح و خانواده ها نسبت به فراگیری آموزش های امدادی دغدغه مند و طرح هر خانواده یك امدادگر محقق شود.

صفی اله کرامتی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: اگر مردم نسبت به وظیفه و نقش خود آگاه باشند علاوه بر اینكه به كاهش خسارت به دارایی خود كمك می كنند در مسیر خدمات رسانی نیز خللی ایجاد نخواهند كرد.

وی با بیان اینکه یکی از ساده‌ترین راه‌های کاهش صدمات و خسارات این‌گونه حوادث، آمادگی و آموزش مردم است افزود: در کنار اقدامات پیشگیری و آمادگی در برابر بحران‌های طبیعی، یکی از مهم‌ترین اقدامات برای کاهش خسارات جانی و مالی، ارایه آموزش‌های مقابله با حوادث از طرف سازمان‌های مسئول در این زمینه است. 

این مسئول گفت: در سال ۱۳۹۸ مجموعاً ۲۸۸ دوره آموزشی توسط اداره کل مدیریت بحران استان و ۳۳ دستگاه اجرایی برگزار شد و برگزاری مداوم و هدفمند مانورها و رزمایش های مختلف نیز به ارتقاء سطح آگاهی و آمادگی جامعه و دستگاه‌های امدادی برای مقابله با حوادث طبیعی کمک‌های قابل‌توجهی خواهد کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: آموزش مردم باید به عنوان یك نیاز مثل سلامتی مطرح و خانواده ها نسبت به فراگیری آموزش های امدادی دغدغه مند و طرح هر خانواده یك امدادگر محقق شود و عموم مردم پیش از حادثه به دنبال فراگیری مفاهیم كمك های اولیه و اقدامات لازم در شرایط بحران بروند. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست