• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۷
  • شناسه خبر: 15785

روابط عمومی سرچشمه زلال ارتباطات و اطلاعات است

پیام ملّت-رئیس روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: در اهمیّت وظیفه و جایگاه روابط عمومی ها همین بس که روابط عمومی سرچشمه زلال ارتباطات و اطلاعات است.

مصطفی برجی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در عصری که ارتباطات، نقش کلیدی در زندگی فردی و اجتماعی انسان معاصر ایفا می‌کند و روابط عمومی ها، تأمین کننده آگاهی و انتقال دهنده شفافیت به جامعه هستند می توان گفت که روابط عمومی ها نقش تعیین کننده ای در برقراری این ارتباطات دارند. از سوی دیگر روابط عمومی ها مهم ترین تأمین کننده اطلاعات برای رسانه ها نیز هستند.

وی با بیان اینکه از آنجایی که کار روابط عمومی اطلاع رسانی و برقراری ارتباطات است از این رو نیاز است که در این حرفه با همه ارتباط حسنه داشته باشند، افزود: گفتنی است که روابط عمومی ها در مرحله نخست با سازمانی که در آن فعالیت دارند ارتباط دارند و بعد از آن به نوعی با همه مردم در سطح شهر و استان در ارتباط هستند تا بتوانند به وظیفه خود به بهترین شکل عمل کنند. از این رو می توان گفت که حرفه روابط عمومی کاری پیچیده و گسترده است چراکه پیچیدگی های فزاینده وظایف روابط عمومی منجر به نقش پیچیده تر و تخصصی تری برای آنها شده است.

رئیس روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به اینکه در این اثنا راه اندازی شبکه های اجتماعی و مجازی کار را برای روابط عمومی ها راحت تر اما همراه با پیچیدگی ها بیشتر کرده است، عنوان کرد: چراکه روابط عمومی ها باید در همه کانال ها و گروهایی که موجود هست تا حد امکان عضو شوند و اطلاعات تبادلی آنها، صحت و سقم و شایسته و بایسته بودن آنها را مورد بررسی قرار دهند.

برجی با بیان اینکه می توان گفت که شبکه های مجازی ابزار خوبی در جهت اطلاع رسانی هستند اما پیچیدگی های خاص خود را دارند و نیاز است که صحت و سقم اطلاعات آن مورد بررسی قرار گیرد، ابراز کرد: روابط عمومی ها با انجام فرایند اطلاع یابی، پردازش اطلاعات و اطلاع رسانی، سازمان ها را در جهت تحقق اهداف و پیاده سازی استراتژی های کلان آن یاری می نمایند.

وی تصریح کرد: اما آنچه که انتظار می رود این است که دیدگاه ها نسبت به روابط عمومی ها اندکی تغییر کند و به شکل فنی تر و تخصصی تر به آن نگریسته شود. چراکه که روابط عمومی تبلیغ گر نیست بلکه آن نیز یک نوع حرفه  فنی و تخصصی است که ارتباطات را بررسی می کند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست