• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۳۱
  • شناسه خبر: 16098

بیماران نیازمند کلیوی در انتظار یاری

پیام ملّت- هيچ مي‌دانيد فطريه‌ها را كجاها مي‌شود خرج كرد؟ فطريه، بايد به‌دست نیازمند مسلمان برسد. انجمن‌ها و مؤسسات خيريه ، مراكز و نهادهايي هستند كه به وكالت از ما، مأموريت كمك به نيازمندان را به‌عهده دارند.

به گزارش «پایگاه خبری -تحلیلی پیام ملّت» باز هم یک‌ماه مبارک دیگر دارد تمام می‌شود سال بعد،‌ ماه مبارک بعد؟ احتمالا ده‌ها هزار نفر، به مرض‌هایی مبتلا شده‌اند که تکلیف روزه‌ داری را از آنها بر می‌دارد. احتمالا ده‌ها هزار نفر، به سفر بی‌بازگشت آخرت رفته‌اند. کسی چه می‌داند، این‌ ماه مبارک، شاید آخرین ‌ماه مبارک ما باشد؟اينجا، مزرعه آخرت است؛ شايد ديگر تواني نداشته باشيم، بذري نداشته باشيم، زميني نداشته باشيم، خاك حاصلخيزي نداشته باشيم كه بخواهيم بكاريم براي سفر آخرمان… و شايد هم آخرين باري باشد كه توان فطريه‌دادن و نماز عيد فطر خواندن داشته باشيم. پس اين فطريه و نماز عيد را با حال خاصي پرداخت كنيد

هيچ مي‌دانيد فطريه‌ها را كجاها مي‌شود خرج كرد؟ فطريه، بايد به‌دست نیازمند مسلمان برسد. انجمن‌ها و مؤسسات خيريه ، مراكز و نهادهايي هستند كه به وكالت از ما، مأموريت كمك به نيازمندان را به‌عهده دارند.شايد خيلي‌ها ندانند كه مي‌توان به ساير خيريه‌ها هم فطريه داد به‌شرط آن‌كه بدانيم در راه خودش خرج مي‌شود. 

در ساختمان انجمن خیریه بیماران کلیوی که قدم بر می‌دارم، وارد بخش دیالیز می‌شوم، بیمارانی که درد و غم از نگاهشان فریاد می‌زند، دستگاه‌هایی که قرقر صدا می‌کنند. در سکوت پر از فریاد بیماران، فریاد درد از بدن رنجوری که ناگهان فریاد زده دیگر نمی‌توانم سموم خود را دفع کنم، آن وقت است که همه‌ دردها به یکباره سراغت می‌آیند درد از دست دادن کلیه، درد هفته ای ۳ بار دیالیز.ا

ینجا انتظار، لحظه به لحظه معنا پیدا می کند ، انتظار رهایی، رهایی از غم و بیماری، رهایی از هزینه های سنگین بیماری و دارو! اینجا سکوت حکمفرماست ، بدنهایی بی رمق و نیمه جان با چشمان فرو رفته ، خیره به شیلنگی که حیات آنان را رقم می زند.صحنه های دردناک نیازمندی انسان ها، قلب هر انسان نوعدوستی را تکان می دهد، کافیست از نزدیک درد انسان های دردمند را لمس کنیم تا ذهن خود را خالی از این صحنه ها نسازیم و به شکرانه سلامتی خویش، باری از مشکلات همنوعان خود را برداریم.

انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با هدف خیرخواهانه و به یاری همه خیّرین و مردم نوعدوست، به یاری بیماران دردمند می شتابد تا بتواند دردی از دردهای این بیماران را تسکین دهد اما هنوز دستان بیماران دیالیزی در انتظار یاری و دستگیری همه خوبان است تا مسیر زندگی را بر آنان هموار سازد.

محمد رضا طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی بیش از هزار و ۸۵۰بیمار دیالیزی و پیوند کلیه تحت پوشش این انجمن دارد و بخش قابل توجهی از این عزیزان با مشکلات مالی بسیار جدی برای درمان و تهیه دارو مواجه هستند.

وی با بیان اینکه هر ساله طبق مجوز از شورای زکات در جمع آوری فطریه اقدام به جمع آوری زکات فطره در ماه مبارک رمضان صادر میشود ابراز داشت: امسال نیز انجمن کلیوی طبق مجوز از شورای زکات استان اقدام به برپایی ۱۰ پایگاه جمع آوری فطریه مومنان روزه دار در سطح شهرستان زنجان و در شعب استان کرده است.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با اشاره به پرداخت غیرحضوری زکات فطریه ادامه داد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان از طریق حساب ۲۵۲۵ بانک ملی و شماره حساب۶۰۳۷۷۹۹۵۱۹۳۷۶ آماده دریافت زکات فطریه مردم مومن است و امیدواریم همانند سال‌های گذشته شاهد مشارکت گسترده مردم خیراندیش و نیکوکار در این امر خداپسندانه باشیم.

طهماسبی تصریح کرد: این وجوه در راستای ماموریت های خیرخواهانه انجمن، صرف امور جاری و درمانی بیماران نیازمند کلیوی می‌شود و بی تردید مساعدت‌های ارزشمند مردم عزیزمان می‌تواند بسیاری از بیماران دیالیزی را وارد چرخه پیوند کلیه کند تا این بیماران از مشکلات و درد و رنج فراوان دیالیز رهایی یابند. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست