• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۰۳
  • شناسه خبر: 16302

تقدیم ۱۵۸ شهید از استان زنجان در عملیات بیت المقدس

پیام ملّت- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه ۱۵۸ شهید از استان زنجان در عملیات بیت المقدس تقدیم نظام اسلامی شد، گفت: بسیاری از فرماندهان در قید حیات، جزو فاتحان خرمشهر بودند.

علی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار “پایگاه خبری_ تحلیلی پیام ملت” اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) به صورت مجازی برگزار شد.

وی با بیان اینکه معرفی شهدای علمیات در این زمینه به صورت مجازی برگزارشد،افزود: از چندین اثر نیز رونمایی شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: در این زمینه از خانواده شهید تاران و شهید مدافع سلامت زنجان، شهید اسداله شیخ جابری تجلیل شد.

وی با بیان اینکه سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران به صورت مجازی در سراسر کشور برگزار شد، افزود: چون امکان حضور منتخبین در مراسم نبود با امضای معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید مرکز از منتخبین تجلیل شد.

وی با بیان اینکه شهدای استان زنجان در عملیات بیت‌المقدس در فضای مجازی معرفی شد، افزود: زیارت مجازی شهدای این عملیات و تماس تلفنی با خانواده های شهدا نیز در این زمینه برقرار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار داشت: نمایشگاه آثار شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر نیز به صورت مجازی در موزه شهدای استان زنجان فراهم شده است.

کاظمی گفت: از جانبازان، فرماندهان و خانواده‌های شاخص عملیات بیت‌المقدس استان زنجان به مناسبت سوم خرداد تجلیل شد.

عمیات بیت‌المقدس، یکی از مهم‌ترین و بزرگترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران با برنامه‌ریزی، تدبیر، همکاری و فرماندهی مشترک ارتش و سپاه در جنگ ایران و عراق است که در سال ۶۱ اجرا و ۲۲ روز به طول انجامید و منجر به آزادسازی خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط رژیم بعث عراق شد. / ا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست