• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۰۴
  • شناسه خبر: 16341

هدایت پساب‌های صنعتی قزوین در مسیر توسعه

پیام ملّت- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: هدایت پساب‌های صنعتی استان قزوین در مسیر توسعه و جلوگیری از استفاده نامناسب آن جزو اولویت‌های این شرکت در سال جاری است.

به گزارش«پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» یدالله ملکی افزود: استفاده بهینه از پساب‌های صنعتی با هدف توسعه استان قزوین باعث می‌شود نه تنها برخی از اهداف دستگاه‌های اجرایی محقق شود، بلکه از استفاده نامناسب آن نیز جلوگیری شود.

وی به استفاده غیرمجاز از پساب‌های صنعتی در فعالیت‌های کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: برای جلوگیری از این اقدام، مطالعات لازم برای استفاده از پساب در زمینه‌های زیست محیطی، گردشگری، زراعت چوب و غیره انجام شده و در مرحله نهایی است.

ملکی اضافه کرد: این مطالعات پس از تکمیل در مدل‌های مالی سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا از تمام ظرفیت‌های آن به نحو مطلوبی استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، تولید پساب استاندارد را حلقه مفقوده شده مدیریت پساب استان برشمرد و گفت: در دشت الله آباد (واقع در شهرستان آبیک) پس از هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست تصمیم گرفتیم از پساب تصفیه شده برای احیای دایمی تالاب موجود در آن استفاده کنیم که مورد استقبال مدیران ارشد استانی قرار گرفت.

ملکی پساب را یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در راستای توسعه دانست و خاطرنشان کرد: با کار مطالعاتی و استفاده از ظرفیت‌های علمی می‌توان علاوه بر استفاده مفید از پساب، به صرفه جویی سفره‌های زیرزمینی اقدام کرده و حیات را در دشت قزوین حفظ کرد.

چندی پیش اعلام شده بود که ۲۰ میلیون متر مکعب فاضلاب شهرستان البرز هدر می‌رود و ورود برخی از پساب‌ها به اراضی کشاورزی با مخالفت تند دادستان عمومی و انقلاب قزوین روبرو شد. ایرنا/ ا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست