• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۰۴
  • شناسه خبر: 16336

کاهش چشمگیر قدرت خرید مسکن در زنجان

پیام ملّت- رئیس اتحادیه مشاور املاک استان زنجان در مورد وضعیت بازار مسکن گفت: در حال حاضر افزایش شدید قیمت مسکن در زنجان باعث شده قدرت خرید مردم کاهش یابد.

به گزارش«پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» ابوالفضل طاهری با اشاره به اینکه در حال حاضر خرید و فروش مسکن در زنجان بسیار کاهش یافته است اظهار کرد: دلیل کاهش خرید و فروش افزایش بیش از حد قیمت مسکن و رفتن مردم به سمت بازار بورس است.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش دوباره قیمت مسکن وجود دارد تصریح کرد: زمزمه افزایش قیمت مصالح ساختمانی وجود دارد که اگر این موضوع اتفاق بیفتد قطعا در قیمت تمام شده ساختمانی تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس اتحادیه مشاور املاک استان زنجان با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود بازار مسکن در رکورد باشد عنوان کرد: امسال بازار مسکن با آرامش شروع شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اجاره بهای مسکن بیان کرد: قیمت اجاره‌بها از قیمت مسکن نشأت می‌گیرد و با افزایش قیمت مسکن اجاره بها نیز افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه مشاور املاک استان زنجان خاطر نشان کرد: وقتی می‌گوییم قیمت مسکن افزایش می‌یابد قاعدتاً این رشد در قیمت اجاره‌بها نیز تأثیرگذار بوده و نمی‌توانیم بگوییم نرخ اجاره‌بهای مسکن افزایش نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری قیمت اجاره بها افزایش چندانی نداشته و خیلی از موجران جا‌به‌جایی را به بعد از مهار کامل کرونا انتقال دادند افزود: خیلی از موجران نیز به دلیل بیماری کرونا قیمت‌ها را افزایش نداند ولی برخی‌های هم هستند قیمت‌ها افزایش دادند. موج رسا/ا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست