• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۰۷
  • شناسه خبر: 16441

گزارش مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم

پیام ملّت- مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم با حضور حجت الاسلام حسن روحانی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و علی لاریجانی برگزار شد .

گزارش کامل ایسنا از مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل ازایسنا، اولین جلسه رسمی مجلس رسمی مجلس یازدهم پس از استقرار حجت الاسلام تقوی رئیس سنی مجلس یازدهم و روح‌الله نجابت و  محسن فتحی به عنوان دبیران هیات رئیسه سنی مجلس یازدهم، برگزار شد و زنگ رسمی اولین جلسه مجلس یازدهم به صدا درآمد.

در ابتدای این مراسم حسین میرمحمد صادقی، معاون قوانین مجلس شواری اسلامی ضمن قرائت اسامی اعضای هیات رییسه سنی گفت: معاونت قوانین مجلس با بررسی اسناد و مدارک موجود و اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس دو تن  از مسن ترین و دو تن از جوان ترین نمایندگان را مشخص کرد که اینک در اجرای ماده ۱۰ قانون آیین نامه داخلی مجلس اسامی آنها را به عنوان هیات رئیسه مجلس یازدهم اعلام می‌کنم تا نسبت به اجرای وظایف شش گانه مذکور طبق ماده ۱۱ قانون آیین نامه داخلی عمل کنند.

مجلس با نمایندگان کارشناس ، فعال و پاکدست در رأس امور خواهد بود

متن پیام رهبر انقلاب به‌مناسبت آغاز به‌ کار یازدهمین دوره مجلس توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی قرائت شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام، یکی از الزامات در رأس امور بودن مجلس را حضور نمایندگان فعال، منظم، پاکدست، امانتدار و دارای شناخت از شرایط و اولویتهای کشور دانستند.

مجلس یازدهم وکیل الدوله و معاند الدوله نیست

در ادامه مراسم حجت الاسلام سید رضا تقوی، رئیس هیات رئیسه سنی مجلس یازدهم با تاکید بر این که مجلس یازدهم دنبال حاشیه سازی نیست، گفت: ما به این حاشیه سازان متذکر می‌شویم که تلاش نکنند ما را به حاشیه برانند. ما می‌خواهیم در زندگی مردم تاثیرگذار باشیم ما وکیل الدوله و معاندالدوله نیستیم.

معاونت اجرایی مجلس تلاش خود را برای انجام وظایف نمایندگی به بهترین شکل به کار گرفته است

همچنین غلامرضا نوری، معاون اجرایی مجلس ضمن ارائه گزارش بخش اجرایی مجلس شورای اسلامی در ۱۰ دوره گذشته تاکید کرد که معاونت اجرایی و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را بکار گرفته تا منتخبین مردم بدون دغدغه ای به برآورد انتظارات مردم بپردازند.

با همکاری دولت و مجلس می توان یادگار ماندگار ی برای مردم به جا گذارد

رئیس‌جمهور هم با حضور در مجلس در سخنانی آغاز مجلس یازدهم را به نمایندگان این دوره و مردم تبریک گفت و اظهار کرد: هم دوران دولت چهار ساله و کوتاه است و هم دوران مجلس؛ اما با همکاری دولت و مجلس می توانیم‌ برای دهه‌ها و حتی قرن‌ها برای مردم یادگار ماندگاری بجا بگذاریم.

انتخابات دوم اسفند ۹۸، برگ زرینی از کارنامه انتخابات را رقم زد

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز با ارائه گزارشی از  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جلسه افتتاحیه مجلس، بیان کرد: وزارت کشور مفتخر است به عنوان مجری برگزاری انتخابات بر اساس سیاست های کلی انتخابات و با رعایت اصل قانون مداری، بی طرفی و امانتداری و تلاش برای ارتقای شاخص های کیفی اجرا، انجام عملیات بزرگ انتخابات دوره یازدهم را به فرصتی برای احقاق حق مدنی ملت جهت شرکت در اداره امور کشور و میدانی برای تحقق کارامدی و نمایش توان و اقتدار اجرایی دولت مبدل نمود.

زیارت حرم بنیانگذار انقلاب به دستور ستاد مقابله با کرونا انجام نمی شود

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام تقوی، رئیس سنی مجلس یازدهم اعلام کرد که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا منتخبان مجلس یازدهم امسال برخلاف رویه همیشگی به زیارت مرقد بنیان‌گذار انقلاب نمی‌روند.

مراسم افتتاحیه مجلس یازهم زیر سایه کرونا در حالی برگزار شد که با توجه به توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تعداد مدعوین این جلسه کمتر از معمول بود.

مدعوین جلسه افتتاحیه پیش از ورود به مجلس از تونل ضدعفونی رد شدند و با دستگاه تب‌سنج میزان تب آن‌ها سنجیده شد. همچنین گفته می‌شود که منتخبان پیش از ورود به مجلس و در روزهای گذشته تست کرونا داده‌اند.

در ادامه مراسم متن سوگند نامه منتخبان دوره یازدهم مجلس طبق اصل ۶۷ قانون اساسی توسط رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس قرائت شد و نمایندگان به صورت ایستاده آن را تکرار سوگند یاد کردند.همچنین شعب ۱۵ گانه برای بررسی اعتبار نامه منتخبان مجلس یازدهم در اولین جلسه علنی مجلس تعیین شد و منتخبین مجلس یازدهم در یک رای گیری استمزاجی با برگزاری دومین جلسه علنی در تاریخ فردا هشتم خرداد دومین جلسه علنی در تاریخ فردا هشتم خرداد ماه موافقت کردند.

رئیس سنی مجلس شورای اسلامی  زنگ پایان اولین جلسه علنی مجلس یازدهم را به صدا درآورد و اعلام کرد: جلسه بعدی مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح فردا خواهد بود که دستور جلسه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه است. ان‌شاءالله در یک انتخابات خوب و با صفا و صمیمی تکلیف مدیریت مجلس را مشخص کنیم. کسانی که متقاضی پستی در هیئت رئیسه هستند درخواست خود را به صورت مکتوب به هیئت رئیسه سنی تقدیم کنند.

پس از پایان اولین جلسه مجلس یازدهم، منتخبان مجلس بر سر مزار شهدای گمنام در حیاط پارلمان  حضور یافتند و با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست