• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۰۷
  • شناسه خبر: 16442

۷۰ درصد مشکل کارخانجات قزوین داخلی است

استاندار قزوین گفت: ۷۰ درصد مشکل کارخانجات این استان به تصمیمات داخلی مربوط شده و فقط ۳۰ درصد آن به تحریم ارتباط دارد.

به گزارش«پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در بازدید از واحد تولید قطعات خودرو سندن واقع در شهر صنعتی البرز افزود: متاسفانه یکسری قوانین دست و پاگیر باعث شده تا واحدهای تولیدی با همه پشتکار با موانع روبرو شوند که برای این منظور باید رفع موانع تولید در دستور کار قرار گیرد.
وی اضافه کرد: دغدغه بیشتر واحدهای تولیدی در استان قزوین و کشور بروی مشکلات داخلی متمرکز شده است، درحالی که همین کارخانجات مشکلات خارج از کشور را بهتر و سریع‌تر رفع می‌کنند.
جمالی پور تاکید کرد: مشکلات بانکی و گمرکی باید از پیش پای قطعه سازان خودرو برداشته شود، اینکه یک کارخانه ماده اولیه را خریداری کرده و در آزادسازی گمرک مشکل دارد، اصلا قابل پذیرش نیست.
استاندار قزوین با بیان اینکه سازوکاری باید صورت پذیرد تا وارد کنندگان مواد اولیه راحت‌تر بتوانند کالاهای خودشان را از گمرک ترخیص کنند، اظهار داشت: هرگونه نگاه‌های تنگ نظرانه و خارج از چهارچوب جهش تولید در استان قزوین باید از میان برداشته شود که در این راه کمیته‌ای در معاونت اقتصادی استانداری برای نظارت و شناسایی این قبیل مشکلات راه‌اندازی می‌کنیم.
مقام ارشد اجرایی استان قزوین بیان داشت: یکی از راه‌های حفظ تولید در این استان، نزدیک شدن دیدگاه مسؤولان به مدیران کارخانجات است تا نقطه نظرات مشترک به حفظ و پویایی تولید منجر شود، این مهم امسال در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می‌شود.
جمالی پور خاطرنشان کرد: هیچ کارخانه‌ای نباید به خاطر واردات محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند گله‌مند شود، این موضوع به لحاظ ممنوعیت قانونی باید در اسرع وقت برطرف شود.
استاندار قزوین یادآور شد: اگر لازم شد مشکلاتی از این قبیل باید در شورای تامین استان مطرح شده و نتایج به بانک مرکزی اعلام شود.




قطع ارز حمایتی برای واردات مواد اولیه

شاپور سامه‌ای عضو هیات مدیره شرکت سندن گفت: درحالی که ۸۰ درصد سیستم تهویه خودروهای سبک و سنگین کشور در این شرکت تولید می‌شود، اما شرکت با کمبود مواد اولیه روبرو است.
وی افزود: اگرچه تحریم‌های آمریکا باعث شد تا تولیدات صنعت خودرو افت کند، اما با همت مسؤولان کشور و کمک اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری توانستیم خطوط تولید را حفظ کنیم.
سامه‌ای خاطرنشان کرد: از ۱۴ تا ۱۵ اسفند ارز حمایتی در کشور قطع شده است، حتی درخواست دادیم که تامین مواد اولیه بدون ارز نیمایی صورت پذیرد، اما مسؤولان از بیم آنکه افزایش قطعات خودرو فعلا اجازه چنین کاری نمی‌دهند.
این شرکت واقع در شهر صنعتی البرز با تولید سیستم تهویه خودرو و داشتن ۹۷۰ کارگر از سال ۷۹ در ۲ شعبه شروع به کار کرده است.
هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین روز چهارشنبه از سه واحد صنعتی تولید خودرو (سندن یک، ۲ و راستی‌کار) و یک واحد صنعتی تولید کاشی و سرامیک (سرام آرا) بازدید کرد.  

استان قزوین دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی است. ایرنا / ا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست