• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۰۸
  • شناسه خبر: 16501

صدور مجوز نخستین مجتمع گردشگری معدنی زنجان

پیام ملّت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان: گردشگری معدنی مقوله جدیدی در صنعت گردشگری است و ایجاد این گردشگری در اقتصاد تاثیر به‌سزایی خواهد داشت و باعث افزایش ماندگاری گردشگران در این استان می شود

پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط عمومی روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: گردشگری معدنی مقوله جدیدی در صنعت گردشگری است و ایجاد این گردشگری در اقتصاد تاثیر به‌سزایی خواهد داشت و باعث افزایش ماندگاری گردشگران در این استان می شود.

امیر ارجمند گفت: گردشگری معدن یکی از مزیت‌های حوزه گردشگری هر شهر محسوب می‌شود که توجه به آن‌، می‌تواند گامی رو به جلو در توسعه همه جانبه باشد. مجوز اولین مجتمع گردشگری معدنی استان زنجان صادر شده است و در روزهای آتی فعالیت خود را آغاز می کند. معدن انگوران جزو معدود معادن فعال کشور است که صنعت گردشگری را در برنامه های خود قرار داده است گردشگري معدن جديد است و با استاندارد سازي و مطالعات تخصصي مي توان به موفقيت رسيد.

او افزود: «از جمله مواردی که جذابیت خاصی برای مردم دارد، مشاهده پیت معادن روباز و زیرزمینی، روش‌های اکتشاف و استخراج آنها، تونل زیرزمینی، معدن تراورتن، ورودی ییلاق دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مورد استفاده برای استخراج معادن، مشاهده انواع کانی‌ها و سنگ‌ها به‌ویژه سنگ‌های قیمتی و جواهر است.»

ارجمند خاطرنشان کرد: گردشگری معدنی در معدن انگوران زنجان بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه، از طرف وزیر میراث فرهنگی نیز مورد استقبال قرار گرفت. معدن سرب و روی انگوران واحدهای اقامتی را در داخل این مجموعه در راستای اسکان تورهای گردشگری معدنی آماده کرده است. باتوجه به اینکه در مسیر گردشگری زنجان به پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان این امکانات گردشگری برای مسافران بسیار مناسب و در خور توجه است.

او ادامه داد: با توجه به بکر بودن کشور از لحاظ میراث طبیعی و پدیده‌های جذاب طبیعت زنده و غیرزنده شناسایی و بها دادن به معادن به‌واسطه دارا بودن پیشینه بسیار طولانی و تنوع معدنکاری فرصتی بسیار مناسب برای گردشگری در جهت اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی در کنار بهره‌برداری از معادن است.این معدن در ۱۳۰ کیلومتری شهر زنجان قرار دارد. فعالیت این معدن به سال ۱۳۰۱ بر می‌گردد.

گردشگری معدن این روز‌ها به یکی از شاخه‌های پررونق گردشگری طبیعت یا همان ژئوتوریسم تبدیل شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست