• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۰۸
  • شناسه خبر: 16486

معرفی چند مجموعه ی تالیف شده توسط اعضای انجمن ادبی سپیدار

پیام ملّت-مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: فعالیت های ادبی کانون جزء فعالیت های فرایند محوری است که طی آن اعضای ادبی با گذراندن کارگاه های مستمر، وارد مجموعه ی منسجم انجمن های ادبی می شوند .

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» علیرضا نوری در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های متنوع پرورشی و ساختارمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در حوزه های مختلف ، به فعالیت های ادبی کانون استان اشاره کرد و گفت : فعالیت های ادبی کانون جزو فعالیت های فرایند محور و مستمری است که طی آن اعضای ادبی با گذراندن کارگاه های مستمر، وارد مجموعه ی منسجم انجمن های ادبی می شوند .

وی به نقش انجمن ادبی کانون استان که آخرین مرحله از فرایند تجربه ادبیات در میان اعضای برگزیدۀ مرکز آفرینش‌های ادبی کانون است اشاره کرد و گفت : با ورود به این مرحله اعضا پس از گذراندن دوره‌های کارگاه نوشتن خلاق و کارگاه‌های ادبی شعر و داستان واجد شرایط ورود به انجمن ادبی می‌شوند. در این مرحله اعضایی که توانایی تولید اثر دارند، به شکل تخصصی با انواع ادبی شعر و داستان آشنا می‌گردند . به بیان دیگر انجمن ادبی پل ارتباطی سالم و محکمی است برای پیوند اعضای خلاق ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با جامعه ادبی کشور است .

نوری با اشاره به روند برگزاری کلاسهای تخصصی انجمن ادبی کانون افزود : قرائت ، نقد و بررسی آثار با حضور کارشناس مهمان ، نویسنده و شاعر و برگزاری نشست های تخصصی نقد کتاب از فعالیت های انجمن ادبی کانون استان است که طی آن اعضا با ادب نقد آشنا شده و با چهره های مطرح استانی و کشوری به گفتگو می پردازند .

علیرضا نوری در ادامه به سابقه تشکیل و فعالیت انجمن ادبی سپیدار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان گریزی زد و گفت : این انجمن از سال ۱۳۹۵ فعالیت رسمی و جدی خود را با پوشش ۴۵ نفر از اعضای به قالب رسیده ی کارگاه های تخصصی شعر و داستان آغاز کرد و در سالهای اخیر توانست با برگزاری نشست های ماهیانه در حوزه ی شعر و داستان و دعوت از نویسندگان و شاعران مطرح کشوری چهره های شاخص نوجوان و جوان خود را به مجامع فرهنگی و ادبی استان معرفی کند .

این مقام مسئول در ادامه از درخشش ۱۴ نفر از اعضای فعال انجمن در جشنواره های ملی ، استانی و کشوری خبر داد و گفت : شکفتن و موفقیت اعضای ادبی از توفیقات و موفقیت های کسب شده ی این مجموعه می باشد که به همت مربی و کارشناس انجمن ادبی به بارنشسته است .

تجهیز کتابخانه ی تخصصی انجمن ، تدوین و گردآوری آثار اعضا در قالب مجموعه کتاب ” سپیدار” و توانمند سازی اعضا در حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان از دیگر برنامه ها و اهداف اجرا شده و در حال اجراست که منجر به تولید آثار کیفی متعددی از سوی اعضا شده است .

معرفی چند مجموعه ی تالیف شده توسط اعضای انجمن ادبی سپیدار کانون استان:

مجموعه داستان دالیت ( زهرا محمدی) انتشارات شانی

مجموعه داستان گودال( الهام خوشی) انتشارات شانی

در انحنای هور/ مجموعه خاطرات شهدای دفاع مقدس ( لیلا دوستی فرد )

تور جان /مجموعه خاطرات رزمندگان و شهدای دفاع مقدس ( معصومه دین محمدی)

مجموعه ی جنگ به روایت لبخند/ برگزیده ی کتاب ملی سال ۹۸( سیده الهه موسوی)

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست