• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۰۸
  • شناسه خبر: 16473

نخستین جشنواره فعالین فضای مجازی و تولید محتوا در حوزه تعلیم و تربیت

پیام ملّت- سازمان بسیج فرهنگیان نخستین جشنواره فعالین فضای مجازی و تولید محتوا در حوزه تعلیم و تربیت را در موضوعات مختلف و در قالب‌های هنر‌های دیجیتال، پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و قطعات ادبی برگزار می‌کند.

به گزارش«پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» فعالیت‌های مردمی متعددی با موضوعیت تعلیم و تربیت در فضای مجازی صورت گرفته و می‌گیرد؛ لذا با توجه به لزوم حضور جدی جوانان انقلابی در فضای مجازی و تشکیل جبهه جهادی در فضای سایبری برای مقابله با تهاجم سازمان یافتة دشمنان انقلاب اسلامی، ضروری است برای شناخت ظرفیت‌های موجود، سازماندهی‌های آینده و بهره‌گیری از پتانسیل‌های نهفته در راستای توسعه و ترویج فرهنگ صحیح تعلیم و تربیت در فضای مجازی با ایجاد بستری مناسب این روند شتاب بیشتری یابد.

موضوعات جشنواره، فعالیت‌های تیم مدرسه (طرح معلم آینده ساز)، ارتقای شأن و منزلت اجتماعی و همچنین معیشت معلم، معلم جهادی/ فعالیت‌های جهادی معلمین (به طورمثال: نقش آفرینی معلمین در مقابله با کرونا)، معلم، پایه ریز تمدن نوین اسلامی و آموزش و پرورش آینده و شهدای فرهنگی (ستارگان خدمت) است.

نخستین جشنواره فعالین فضای مجازی و تولید محتوا در حوزه تعلیم و تربیت

قالب‌های جشنواره:

۱) هنر‌های دیجیتال

الف: انواع مختلفی از پویا‌نمایی و انیمیشن دو بُعدی و سه بُعدی، موشن‌گرافی، استاپ موشن و بازدید مجازی اماکن (حداکثر ۵ دقیقه)

ب: عکس، عکس نوشت و طراحی پوستر، اینفوگرافی، کاریکاتور، گیف و استیکر است.

ج: پادکست صوتی

د) فیلم و مستند کوتاه: تمام آثار می‌تواند طراحی یا انتخاب یا اقتباس از منابع دیگر باشد؛ رعایت حقوق مالکیت به عهده ارسال کننده اثر بوده و بایستی مرتبط با موضوعات تعلیم و تربیت و منطبق با اهداف جشنواره باشد.

۲) پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی

پیام‌رسان‌ها: شامل کانال و گروه‌ها در پیام‌رسان‌های رایج و رسمی کشور شامل سروش، بیسفون پلاس، گپ، ایگپ، ایتا، بله و…

شبکه اجتماعی: شامل تمامی شبکه‌های اجتماعی رایج مانند: آپارات، اینستاگرام و… مطلب می‌تواند تألیف یا انتخاب یا اقتباس از منابع دیگر باشد و رعایت حقوق مالکیت به عهده مسئول ارسال اثر است.

نویسندگان مطالب و مدیران گروه‌ها می‌توانند بیش از یک نفر باشد.

۳) قطعات ادبی

شعر: تعداد اشعار ارسال شده حداکثر ۵ اثر برای هر شرکت کننده است البته تمام آثار هم باید به صورت تایپ شده باشد.

داستان نویسی و طنز: تنها داستان کوتاه مورد داوری قرار خواهد گرفت لذا داستان ارسالی نباید از ۵۰۰ کلمه کمتر باشد البته تصمیم‌گیری در مورد آثاری که در مرز مبهم قالب داستان کوتاه با سایر قالب‌های ادبیات داستانی قرار دارند بر عهده هیئت داوران خواهد بود.

نکته مهم در این بخش این است که آثار ارسالی نباید قبال در مجموعه داستان‌های فردی یا جمعی به صورت کتاب منتشر شده باشد.

مهلت ارسال آثار از ۲۴ اردیبهشت‌ها تا ۳۰ خرداد است که علاقمندان می‌توانند آثار خود را به آدرس: تهران، میدان سپاه، خیابان پادگان، پلاک ۳، طبقه ۳ ارسال کنند و برای اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند با شماره‌های ۳۵۹۴۶۳۳۲  -۰۲۱و ۳۵۹۴۷۰۳۳ – ۰۲۱ یا سایت festival.cbo.ir مراجعه کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست