• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۰۸
  • شناسه خبر: 16532

یک میلیون اشتراک اینترنت پرسرعت خانگی به ترتیب ثبت‌نام واگذار می شود

پیام ملّت- به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک میلیون اشتراک خانگی اینترنت آماده‌ واگذاری و اولویت واگذاری‌ با کسانی است که زودتر ثبت‌نام کنند، فرآیند ثبت‌نام نیز به‌صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود.

یک میلیون اشتراک اینترنت پرسرعت خانگی به ترتیب ثبت‌نام واگذار می شود

یک میلیون اشتراک اینترنت پرسرعت خانگی به ترتیب ثبت‌نام واگذار می شود

به گزارش«پایگاه خبری -تحلیلی پیام ملّت» یکی از راه‌های افزایش سرعت اینترنت خانگی، جایگزینی VDSL به جای ADSL است. با جایگزینی سرویس ADSL با VDSL، بدون اینکه تجهیزات مشترک عوض شود، می‌توان تجهیزات را با استفاده از فیبر نوری به نزدیک کاربران برد و پس از آن روی همان سیم مسی است، اما با این کار فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی به ۳۰۰ متر کاهش پیدا می‌کند و می‌توان سرعت را تا ۷۰ مگابیت افزایش داد. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم بارها به این موضوع اشاره کرده و چندی پیش هم از چهار برابر شدن سرعت اینترنت خانگی با این جایگزینی خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به نظرسنجی انجام‌شده از کاربران  اینستاگرام درباره استفاده از اینترنت ثابت و خانگی اشاره کرده و نوشت: بر اساس نظر شما برنامه‌ریزی عملیاتی کردیم که در سال پیش رو با تمام توان شبکه‌ی اینترنت خانگی را گسترش بدیم و میلیون‌ها اشتراک جدید خانگی با کمترین کاغذبازی اداری و در کمترین زمان ممکن (۴۸ ساعت از ثبت درخواست تا راه‌اندازی در منزل) تحویل شما دهیم و از طرفی هم با  VDSLسرعت اینترنت خانگی فعلی را چهار برابر کنیم.

وی با بیان اینکه دوران گواهی بردن برای گرفتن اینترنت ۱۲۸خیلی وقت است که تمام شده، افزود: همین الان یک میلیون اشتراک خانگی اینترنت در مناطق «شهری» و «روستایی»، آماده‌ واگذاری شده است، تا شما پول کمتری برای استفاده از اینترنت پرداخت کنید. هر چند برای همه کافی نیست اما فاز دوم را هم در شهریورماه آماده‌ی واگذاری می‌کنیم.

اولویت با کسانی که زودتر ثبت نام کرده باشند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اولویت ما در واگذاری‌ این یک میلیون اشتراک با کسانی است که زودتر ثبت‌نام کنند. هیچ نیازی به مراجعه‌ی حضوری هم ندارید و همه اقدامات، به‌صورت تمام الکترونیکی از طریق زیرساختهای دولت الکترونیک فراهم شده است. حداکثر ۴۸ ساعت پس از ثبت‌نام اشتراک‌ها واگذار می‌شود و قابل استفاده است؛ بخش‌های مختلف به‌خط شده‌اند تا بدون معطلی کار را پیش ببرند. در ارتقای چهار برابری سرعت هم مشترکین فعلی اینترنت خانگی در اولویت هستند.

آذری جهرمی در پایان خاطرنشان کرد: به‌زودی «خدمات رایگانی» را که برای مشترکین خانگی مشخص کردیم هم ارائه خواهیم کرد. اگر درخواست استفاده از خدمات اینترنت خانگی دارید، به سامانه xdslplus.ir بروید و با چند کلیک، جزو اولین نفراتی باشید که ثبت درخواست می‌کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست