• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۲
  • شناسه خبر: 16664

رشد ۸۴ درصدی بیمه شدگان در سال ۹۸

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر زنجان گفت: ضریب نفوذ این بیمه در استان ۵/۳۳ درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است و در سال ۹۸ رشد بیمه شدگان جدید نسبت به سال ۹۷ در این صندوق ۸۴ درصد بوده است .

علی عباسی در گفت و گو  با خبرنگار« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» به مناسبت پانزدهمین سالروز تأسیس بیمه کشاورزان و روستاییان و عشایر بابیان اینکه  در سال ۱۳۸۴  این صندوق در کل کشور تأسیس شد اظهار کرد: هدف از تاسیس این صندوق اصل ۲۹ قانون اساسی و در راستای اجرای قانون ساختار نظام رفاه و تأمین اجتماعی است که مهم ترین قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۸۳ بود.

علی عباسی گفت: جامعه هدف این صندوق کشاورزان و روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و رانندگان حمل و نقل برون شهری ساکنان مناطق روستایی و عشایری، شاغلان صنایع دستی و قالیبافی و … است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر استان زنجان ضریب نفوذ این بیمه را در استان ۵/۳۳ درصد عنوان کرد که از میانگین ۲۴ درصد کشوری بالاتر است و گفت: در سال ۹۸ رشد بیمه شدگان جدید نسبت به سال ۹۷  در این صندوق ۸۴ درصد بوده است .

وی تعداد کل اعضای صندوق در کل استان را ۴۸ هزار و ۷۴۷ نفر  عنوان کرد که از این تعداد ۳۰ هزار و ۷۸۴ نفر بیمه شده فعال هستند و ۳ هزار و ۵۷۰ نفر هم مستمری بگیر هستند.

عباسی افزود: طبق برآوردهای انجام شده ۱۲۷ هزار نفر از جامعه هدف این صندوق هنوز تحت پوشش هیچ بیمه ایی نیستند  که یکی از اقدامات این صندوق این بود که  ۴ هزار نفر از  تسهیلات اشتغال روستایی بهره مند شدند که طبق قانون  باید به عضویت این صندوق دربیایند.

وی گفت: شرط دریافت خدمات از اداره امور عشایر نیز برای خانوارهای عشایری که در روستاهای عشایر نشین ماهنشان و زنجان در اداره امور عشایر ثبت شده اند این است که اگر بیمه ایی ندارند باید عضو این صندوق بیمه شوند.

عباسی میانگین سن بیمه شدگان را ۵/۳۸ سال عنوان کرد و گفت: از سال ۹۶ طبق قانون افراد بالای ۵۰ سال نمی توانند عضو  صندوق شوند.

وی حق بیمه پراختی توسط بیمه شدگان این صندوق را در ۸ سطح انتخابی عنوان کرد که از ۳۹۰ تا ۸۴۰ هزار توامن را در سال شامل می شود که دوبرابر این مبلغ را دولت به عنوان یارانه به صندوق پرداخت  می کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر استان زنجان گفت:  شهر زنجان هم از نظر تعداد بیمه شده و هم از نظر تعداد فاقدین بیمه رتبه بالاتری در بین سایر شهرستان های استان دارد.

عباسی  میزان پرداختی مستمری را  هم براساس ۲ سال آخر بیمه پردازی عنوان کرد و گفت: این مبلغ از ۳۰۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان است.

علی عباسی همچنین انتشار صورتهای مالی این صندوق برای اولین بار  بین صندوق های بیمه ایی را از اقدامات این صندوق خواند و گفت:  عملکرد آماری این صندوق هم به صورت لحظه ای در سایت این صندوق نمایان است.

علی عباسی همچنین ارائه تسهیلات بدون ضامن ۳ میلیون تو مانی از اقدامات سال گذشته این صندوق نام برد که قرار است به همه مستمری بگیران تعلق بگیرد.

به گفته مدیر این صندوق ، رشد ۳/۲ برایری ارزش دارایی های این صندوق یعنی ۳۰ میلیون سرانه  هر بیمه شده در سال ، ارائه خدمات به صورت آنلاین در وبسایت صندوق بیمه  و راه اندازی سامانه تلفنی پاسخگویی به مشترکان  و راه اندازی کمپین روستای بدون کرونا  برای خدمات دهی به مبتلایان کرونا در روستا ها از دیگر اقدامات انجام شده توسط این صندوق در سال گذشته بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست