• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۲
  • شناسه خبر: 16643

موزه دفاع مقدس ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پیام ملّت- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

قاسم محمدی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: پیمانکاران در حال ساخت مرکز فرهنگی حوزه دفاع مقدس هستند. پیش بینی می‌شود که در صورت تزریق اعتبارات لازم فاز نخست این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام رسد.

وی با بیان اینکه پروژه مرکز فرهنگی حوزه دفاع مقدس دارای سه فاز است که برای اتمام آن نیاز به جذب اعتبار است افزود: لازم به ذکر است که میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام فاز نخست آن حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی حوزه دفاع مقدس زنجان در سال ۸۸-۸۹ کلنگ زنی شد ادامه داد: گفتنی است که اختصاص بودجه به این پروژه تا حدود ۳ سال اخیر صورت نگرفته بود.

محمدی با بیان اینکه با تلاش دوستان حدود سه سال است که مبالغی در خصوص این پروژه جذب شده است عنوان کرد: مرکز فرهنگی استان محلی برای به نمایش گذاشتن حماسه و ایثار ۸ سال دفاع مقدس است.

وی افزود: چنین مراکزی در همه استان ها دایر است و گفتنی است که استان‌های همدان، کرمان و خوزستان در ساخت این موزه پیشرو بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه اولویت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تألیف و نشر کتب دفاع مقدس است ادامه داد: البته در طی ۳ سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در این خصوص انجام شده است.

قاسمی با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر گام‌های بزرگی در حوزه تألیف کتاب برداشته شده است خاطر نشان کرد: ۳۵ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست