• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۲
  • شناسه خبر: 16639

میانگین سرانه فضاهای فرهنگی در قزوین ۲۰ درصد متوسط کشور است

پیام ملّت- معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: میانگین سرانه فضاهای فرهنگی در کشور نیم متر مربع بوده ولی متاسفانه مجموع این فضاها در استان یک دهم متر مربع یعنی ۲۰ درصد متوسط کشوری است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی فرخزاد روز یکشنبه در جلسه توسعه فضاهای فرهنگی استان قزوین، افزود: استاندارد سرانه فضاهای فرهنگی ۲ متر مربع تعریف شده است و باید با استفاده از زمین‌های با کاربری فرهنگی که در طرح‌های تفصیلی شهرهای استان پیش بینی شده‌اند برای رفع این کمبود تلاش کنیم.


وی افزود: در همین راستا بنابر تقاضای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک جلسه با حضور مسوولان شهرداری و شورای قزوین، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرمانداران شهرستان‌های مختلف و اداره راه و شهرسازی تشکیل شد و تصمیمات خوبی برای اولویت بندی در این زمینه اتخاذ گردید.
فرخزاد گفت: با توجه به اینکه در شهرک مهرگان هیچ فضای فرهنگی و کتابخانه‌ای وجود ندارد قرار بر این شد که در اولویت اول افزایش سرانه فرهنگی قرار گیرد و با مشارکت راه و شهرسازی، شهرداری، فرمانداری البرز و سازمان برنامه ریزی و مدیریت یک باب کتابخانه و مجتمع فرهنگی در این شهرک احداث شود.
وی اضافه کرد: در این جلسه تقسیم بندی و تامین منابع مالی آن صورت گرفت و قرار شد از امسال کار شروع شده و در یک برنامه ۲ ساله بتوانیم طرح را افتتاح کنیم.
فرخزاد با اشاره به طرح‌های نیمه کاره فرهنگی در استان، افزود: یکی از این طرح‌های قدیمی در قزوین مجموعه تالار شهر است که با توجه به کمبود اعتبارات و محدودیت‌های موجود قرار شد از طریق ماده ۲۷ قانون خصوصی سازی به شهرداری قزوین واگذار شود و موافقت شورای قزوی نیز در این زمینه وجود دارد.
وی گفت: احداث کتابخانه مرکزی قزوین نیز مورد درخواست اداره کل امور کتابخانه‌های استان بود که تکمیل و بهره برداری از یک زمین ۶ هزار و ۵۰۰ متری که از سال‌های گذشته در این زمینه اختصاص داده شده و به دلیل کمبود اعتبارات متوقف مانده بود مورد بحث قرار گرفت.
این مسوول گفت:۲ راهکار برای این طرح پیش بینی کردیم که یا بخشی از زمین را برای تامین منابع واگذار کنیم یا اینکه آن را در قالب یک مجتمع کتابخانه و بخش تجاری از طریق جذب سرمایه گذار به اتمام برسانیم.
وی گفت: در سایر شهرهای استان از جمله بویین زهرا، نرجه، سگزآباد و آبیک نیز طرح‌های نیمه کاره کتابخانه وجود داشت که منابع مالی آن را از راه‌های مختلف پیش بینی کردیم.
فرخزاد افزود: امیدواریم فرمانداران و مدیران کل کتابخانه‌ها و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز مصوبات این جلسات را پیگیری کنند تا این طرح‌ها هرچه سریعتر به بهره برداری برسند./ ا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست