• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۳
  • شناسه خبر: 16629

صدور نخستین گواهی حد مجاز آلاینده های محصولات کشاورزی زنجان

پیام ملّت- مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان زنجان گفت: ۳ گواهی نشان حد مجاز آلاینده های محصولات کشاورزی برای نخستین بار در بخش زنان روستایی در استان صادر شده است.

سولماز حدادی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: در راستای عمل به مفاد موافقتنامه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، پروژه ملی استقرار استانداردهای کشاورزی با هدف ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده ویژه زنان روستایی در سه شهرستان ابهر، زنجان ،خدابنده اجرا شد.

وی افزود: ۳ گواهی نشان حد مجاز آلاینده های محصولات کشاورزی برای نخستین بار در بخش زنان روستایی در استان صادر شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان زنجان گفت: بعد از انجام آزمایشات و آنالیز های لازم در خصوص باقیمانده سموم نیترات و فلزات سنگین، گواهی استاندارد تشویقی برای سه محصول انگور، لوبیا، سیب درختی استان توسط اداره کل استاندار صادر شد.

وی با تأکید بر لزوم تولید محصولات گواهی شده و استاندارد تصریح کرد: در راستای اجرای این پروژه که به طور پایلوت در قالب طرح توانمندسازی زنان روستایی استان انجام شد اخذ اولین استاندارد تشویقی برایِ محصول سیب درختی، لوبیا ،انگور در سال ۹۸ از مهم‌ترین دستاوردهای ترویج در بخش زنان روستایی استان بود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح آموزش و فرهنگ سازی در راستای تولید و مصرف محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد، مدیریت منابع آب و خاک و کمک به پایداری منابع، ترویج روشها و فنون جدید کشاورزی ،فراهم نمودن زمینه ایجاد توسعه کسب و کار برای خانوارهای روستایی با تولید محصولات گواهی شده می باشد.

به گفته حدادی، در سال ۹۹ نیز این طرح برای سه محصول انار و زیتون شهرستان طارم و سیب زمینی شهرستان خدابنده برنامه ریزی و فعالیتهای آموزشی ترویجی آن ویژه زنان روستایی گروه هدف، در حال اجرا می باشد. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست