• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۳
  • شناسه خبر: 16727

خرید تضمینی ماهی نیازمند جذب اعتبار است

پیام ملّت- مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: خرید تضمینی ماهی نیازمند به تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.

منصور حقی راد در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: مقرر شده است که سازمان شیلات ایران با هماهنگی تعاون روستایی اعتبار مورد نیاز جهت خرید تضمینی ماهی را تأمین کنند.

وی افزود: بازار ماهی پس از شیوع بیماری ویروسی کرونا با رکود و بی رونقی دست و پنجه نرم می کند از سوی دیگر صادرات ماهی نیز از استان زنجان به استان های شمالی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و حل این مشکل در بازار ماهی، خرید تضمینی ماهی را می طلبد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان در خصوص وضعیت مزارع پرورش ماهی در استان زنجان عنوان کرد: بر اساس آمار سال پیش تعداد مزارع پرورش ماهی ۷۸۳ مورد بوده که از این میان تعداد ۷۱۶ مورد مزارع پرورش ماهیان سردابی و تعداد ۴۳ مورد مزارع پرورش ماهی گرمابی بوده است.

حقی راد خاطرنشان کرد: میزان تولید سال پیش در مزارع پرورش ماهی سردابی حدود ۱۴ هزار و ۹۳۸ تن و این میزان تولید در مزارع پرورش ماهی گرمابی حدود ۲ هزار و ۷۷۴ تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال پیش تعداد ۱۳ واحد تولید ماهیان زینتی با میزان تولید حدود ۶۰۰ هزار قطعه نیز مشغول به فعالیت بودند همچنین ۱۱ هزار  بچه ماهی نیز در استان تولید شده است، عنوان کرد: به عبارتی جمع کل تولیدی استان حدود ۱۷ هزار و ۲۱۷ تن بوده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان به انواع ماهیان گرمابی و سرمابی تولیدی در استان اشاره و بیان کرد: ماهیان تولیدی استان شامل انواع ماهیان گرمابی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره ای و علفخوار، ماهیان خاویاری، میگوی آب شور و آب شیرین و شاه میگو است.

حقی راد با اشاره به اینکه ماهیان سردابی تولیدی استان شامل قزل الا و آزاد دریای خزر است، خاطر نشان کرد: استان زنجان در تولید انواع ماهیان گرمابی و گونه قزل آلا از نوع سردابی فعالیت دارد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست