• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۴
  • شناسه خبر: 16741

نظریه صدور انقلاب توسط امام خمینی(ره)تمدن های دنیا را به چالش کشید/منکر برخی بی عدالتی ها در کشور نیستیم اما امریکا نماد بی عدالتی و ظلم است

پیام ملّت-مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: جهت گیری کل نظام در اجرای عدالت مهم و ارزشمند است وگرنه کسی بی عدالتی در بخش هایی از جامعه را انکار نمی کند،اما امریکا نماد استکبار است که کلیتش براساس سلطه بر مظل ...

حجت الاسلام و والمسلمین سعید احمدی در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: تا قبل از انقلاب کل دنیا به دو بلوک شرق و غرب و نظام کمونیستی و لیبرال دموکراسی تقسیم می شد و معادلات دنیا توسط دو امپراطوری شوروی و امریکا رقم می خورد که با پیروزی انقلاب و  با ورود امام معادلات دنیا به هم خورد و قدرت سومی به نام انقلاب اسلامی رقم خورد که اگر تا قبل از آن فاکتور دین در تحلیل انقلاب های جهان نادیده گرفته می شد از آن به بعد دین بازیگر میدان و در صحنه بود.

سعید احمدی گفت: امام خمینی (ره) انقلاب را بر پایه توحید و نفی عبودیت غیر خدا و عدالت اجتماعی بنا نهاد و با همین شعار فاخر توحیدی تمام هستی و ارکان قدرت های آن زمان را چه در مباحث نظری و چه در عمل  را به چالش کشید.

احمدی افزود: حضرت امام خمینی(ره ) با اتکاء ویژه به جایگاه مردم از آن جهت که اراده مردم را در طول ارداه خداوند می دانست با بنا نهادن جمهوری اسلامی دموکراسی غرب را به چالش کشید و در مقابل مدل های حکومتی  آن روز یک مدل جدید اما توحیدی را بنا نهاد  که همان شروع چالشی بود با گفتمان های غالب دنیا.برای همین بعد از انقلاب نظریه صدور انقلاب اسلامی را مطرح کردند و صدور یعنی چالش یعنی برخورد با تمدن هایی که نگاه صحیحی به انسان  نداشتند.

وی گفت: امام فرمودند که انقلاب باید صادر شود و صدور انقلاب هم  قهری بود چرا که کسانی که دنبال کرامت انسانی  و  آزادی خواهی هستند با شنیدن آن به این ندا لبیک گفتند و الان شاهدیم  که در کل دنیا نظام سلطه منفور است هرچند بعضی ها به خاطر ترس و طمع حمایتش می کنند ولی نوعاً شاهدیم که مردم ملت ها  و حتی در خود امریکا از انقلاب اسلامی متاثرند.

وی با اشاره به  اعتراضات اخیر مردم امریکا گفت: این نتیجه گفتمانی بود که امام طرح کرد اما در این اتفاقات اگر عواملی دخیل بوده یکی از آنها  قطعاً گفتمان امام بوده که در مرکز ثقل آن استکبار ستیزی است .

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان تاکید کرد: استکبار ستیزی یعنی نگاه توحیدی و نفی سلطه  که در کل دنیا طنین انداز شده است. مردم دنیا که منطق شان عدالت ، معنویت و عقلانیت است و این سه عنصر دال مرکزی گفتمان امام (ره) بوده است که اکنون بین نخبگان و مردم و خواص سریان و جریان پیدا کرده است و نشان از کرنش جهان در مقابل این گفتمان است.

وی در خصوص نتیجه اعتراضات مردم امریکا به سیاست های نژاد پرستانه دولتش نیزگفت: این حرکت ها بستگی به مردمش دارد که در محاسباتشان دچار اشتباه نشوند. اکنون که حتی پرچم  امریکا را  که نماد سلطه است نیز به آتش می کشند نخبگان و خواص آن جامعه باید موثر باشند.البته که ما فروپاشی امریکا را شاهد هستیم مخصوصا با حضور نفتکش های ایرانی در ونزوئلا که نشان داد هیمنه و هژمون استکبار جهانی شکسته شده است.

احمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با وجود بی عدالتی در کشور خودمان میتوان به بی عدالتی در امریکا معترض بود؟ با اشاره به اینکه عدالت نسبی است و عدالت مطلق در زمان حکومت حضرت مهدی (عج) محقق خواهد شد گفت: جمهوری اسلامی جهتش به سمت عدالت است و جهت گیری نظام مهم است وگرنه که موارد بی عدالتی  هم  در کشور وجود دارد و قطعاً در کشور ما هم عده ای هستند که از اجرای عدالت متضرر خواهند شد که همان مصداق استکبار داخلی است.

وی با اشاره به بیان امیرالمومنین (ع) گفت: سخن گفتن از عدالت آسان است اما پیاده کردنش سخت است اظهار کرد: ما در ابتدای راه هستیم و هیچ کس در داخل کشور ادعا نمی کند که  عدالت تمام و کمال در کشور اجرا می شود و این جریان عدالت خواهی تا ظهور ادامه خواهد داشت .

احمدی تاکید کرد:جهت گیری کل نظام در اجرای عدالت مهم و ارزشمند است وگرنه کسی بی عدالتی در بخش هایی از جامعه را انکار نمی کند.اما امریکا نماد استکبار است که کلیتش براساس سلطه بر مظلومان و بی عدالتی است که در همین بحران کرونا هم خودش رانشان داد در مقایسه با دستاوردهای کشورمان. در امریکا امروز دموکراسی با رفتارهای نژاد پرستانه بیش از پیش به چالش کشیده شده است.  

.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست