• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۵
  • شناسه خبر: 16760

لزوم نظارت جدی بر عطاری های توزیع کننده داروهای مخدر

پیام ملّت- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به تخلف عطاری ها گفت: برخی از عطاری‌ها اقدام به توزیع اقلام غیرمجاز از جمله قرص و داروهای مواد مخدر می‌کنند که باید نظارت بیشتری بر فعالیت آنها وجود ...

فاطمه رضایی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به تعطیلی جلسات انجمن NA با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: طی هفته های آینده دستورالعمل نحوه برگزاری جلسات این انجمن ها  به ما ابلاغ خواهد شد و در اولین فرصت این دستورالعمل به انجمن های  NA ابلاغ خواهد می شود.

وی با بیان اینکه طبق پروتکل‌های ابلاغ شده جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح استان صورت گرفت، یادآور شد: در حال حاضر در مراکز اقامتی پذیرش جدید معتاد نداریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با تاکید بر این‌که آموزش یکی از راهکارهای اصلی مبارزه با مواد مخدر است، افزود: یکی از اولویت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر زنجان در سال ۹۹ آموزش است که این آموزش از طریق فضای مجازی و تولید محتوا منطبق با فرهنگ بومی و محلی هر منطقه مد نظر قرار دارد.

وی با تاکید بر این‌ که حوزه فرهنگی و پیشگیری نباید به بهانه کرونا تعطیل باشد، ادامه داد: اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی باید تداوم داشته باشد.

این مسئول گفت: باید اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در این زمینه برای دهیاران صورت گیرد که این موضوع در استان به صورت هفتگی رصد می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به تخلف عطاری ها گفت: برخی از عطاری‌ها اقدام به توزیع اقلام غیرمجاز از جمله قرص و داروهای موادمخدر می‌کنند که باید نظارت بیشتری بر فعالیت آنها وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید نظارت بیشتر بر عطاری‌ها شود اما متاسفانه برخی از عطاری‌ها در حوزه توزیع داروهای مواد مخدر و قرص فعال هستند که با ابلاغ دادستان کل کشور به دادسراهای احکام صادره در این حوزه حتی می‌تواند منجر به مصادره شود که این امر می‌تواند نقش بسیار موثری در پیشگیری از فعالیت آن‌ها داشته باشد.

رضایی با اشاره به اینکه پس از تهران و خراسان‌رضوی، زنجان سومین استانی است که طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر را طبق پروتکل‌های ابلاغی انجام داده، بیان کرد: نگه‌داری از این معتادان نیز طبق پروتکل‌های بهداشتی اجرایی می‌شود.

این مسئول با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مذهبی در مبارزه با اعتیاد، افزود: پایگاه‌های بسیج می‌توانند نقش بسیار موثری در این زمینه داشته باشند. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست