• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۵
  • شناسه خبر: 16770

مبارزه مناسب با ملخ مراکشی و آفت سن گندم در زنجان، خطر خسارت این آفات را کاهش داد

پیام ملّت- مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با اقدامات مناسب و به موقعی که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان انجام گرفت مبارزه با ملخ مراکشی و سن گندم با موفقیت بالا انجام شد و خطر هر دو آفت تقریبا رفع گردید.

صفی الله کرامتی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان زنجان در سال جاری در مقابله با ملخ مراکشی و آفت سن گندم موفق عمل کرده است.

وی افزود: سطح مبارزه با آفت سن مادر در سطح بیش از ۳۰ هزار هکتار انجام شده است، که با این اقدام از تخم‌ریزی و افزایش پوره سن گندم در سطح مزارع استان زنجان جلوگیری شد که این اقدام توانست خطر سن گندم را رفع کند.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: علاوه بر این در ۳۰ هزار هکتار نیز با علف‌های هرز در سطح مزارع کشاورزی مبارزه شد که این عملکرد و مدیریت جهاد کشاورزی استان طی ماه مبارک رمضان به صورت شبانه روزی محقق شده است.

کرامتی خاطر کرد: جهاد کشاورزی استان زنجان تاکنون توانسته در سطح بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم علیه ملخ مراکشی کانون یابی و کانون کوبی انجام دهد و تقریبا ملخ در این شهرستان کاملا کنترل شده است و نسبت به استان های همجوار موفق تر عمل کرده است. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست