• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۷
  • شناسه خبر: 16947

کلاس های جبرانی سواد آموزان شروع شده است

پیام ملّت-معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از آغاز کلاسهای جبرانی سوادآموزان خبر داد و گفت: این کلاس ها از ۲۷ اردیبهشت آغاز شده است.

فرحناز فتحی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: از ۲۷ اردیبهشت ماه که مدارس بازگشایی شد، مراکز یادگیری سوادآموزان نیز با رعایت پروتوکل های بهداشتی بازگشایی شد. لازم به ذکر است که کلاس های جبرانی سواد آموزان در ناحیه یک و دو آغاز شده است و مقرر شده که تا پایان خرداد در نواحی دیگر نیز دایر شود.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس های جبرانی بارعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداقل تعداد می باشند افزود: به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا ساعت بندی صورت گرفته و مقرر شده است که در هر کلاس ۲۴ متری در هر ساعت تنها ۳ سوادآموز جهت رفع اشکال حضور داشته باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به برگزاری امتحانات سوادآموزان اشاره و عنوان کرد: در برخی از مناطق امتحانات دانش‌آموزان برگزار شده است. گفتنی است برای برگزاری امتحانات قوانین خاصی وجود دارد و می بایست حوزه امتحانات تعریف و در سامانه ثبت شود همچنین همه پروتکل های بهداشتی در حین برگزاری امتحانات رعایت شود.

وی با بیان اینکه برنامه های نهضت سواد آموزی در شرایط کرونایی به صورت ویژه ادامه داشته است افزود: در این ایام یک پشتیبان باسواد در خانواده و از میان اعضای خانواده انتخاب شده تا رابطه میان باسوادان با کارشناسان و آموزش دهندگان باشد.

فتحی با اشاره به اینکه در دوران فوق تعداد ۲ هزار و ۱۳۲ صفحه محتوای نوشتاری تهیه و میان سوادآموزان توزیع شده ادامه داد: گفتنی است که حدود ۴ هزار و ۷۶۳ سوال نیز طراحی شده و در اختیار سواد آموزان قرار داده شده است. گفتنی است که در طول ۲ ماه تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ تماس تلفنی نیز با کارشناسان سوادآموزی برقرار شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۳۰۰ دقیقه فیلم دوره سوادآموزی، انتقال و تفهیم تهیه شده و از طریق فضای مجازی و سی دی های رایت شده در اختیار سواد آموزان قرار داده شده تأکید کرد: نیز تاکنون بیش از ۷۵۰ دی وی دی دوره سوادآموزی کپی شده و در اختیار سواد آموزان قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه برای حدود یک هزار و ۱۰۰ سوادآموز کارت های آموزشی حروف و کلمه تهیه و میان آنها توزیع شده است یادآور شد: دروس ریاضی، فارسی و قرآن در سایت اداره کل آموزش و پرورش جهت استفاده سواد آموزان و تدریس آنها بارگذاری شده و گفتنی است که تعداد ۱۷۵ بازدید هفتگی از سایت اداره کل آموزش و پرورش صورت گرفته است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست