• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۸
  • شناسه خبر: 16887

شخصیت پردازی در تلویزیون وضعیت مناسبی ندارد

پیام ملّت-شخصیت پردازی در آثار تلویزیونی وضعیت مناسبی ندارد به عنوان مثال ویژگی هایی که برای پدر ومادر یا کاراکتر زن وشوهر یا کاراکتر پدر و فرزند طراحی می کنند از منظر اخلاقی، سبک زندگی، روانشناختی و جامعه شناختی دچار اش ...

فرید محمدی جزو بازیگرانی است که او را در سریال های خط تماس، نفوذ، ممنوعه، مجردها، کاميون، زیرخاکی و فیلم های سینمایی سفرصفرعلی، ۵۲ هرتز، ملاقات، آزاد راه، فریدمیگه ساعت هشته، شبانه های ورونیکا، مرد زیتونی و کلید ارثیه دیده ایم. اینک نیز  در سریال ماهور یا همان ماه بانو به کارگردانی سعید سلطانی ایفای نقش می کند.

او علاوه بربازیگری به امور هنری دیگری همچون کارگردانی، تهیه کنندگی، مجری گری و نویسندگی نیز پرداخته است همچنین مدیرتولید وسرمایه گذار نقاش عاشق، باغ آلبالو، دایره گچی قفقازی، ماهی کوچولوها دعا میخوانند، کینه سبز، دوراهی تردید، منواشتباه گرفتی و کلید ارثیه نیز بوده است.

از جمله آثار تهیه شده به کارگردانی ایشان می توان به نوبت آیینه ها به نویسندگی احمدرضا رافعی، پروانه محبت و از اوج تا موج اشاره کرد. ایشان همچنین تهیه کننده و سرمایه گذار مستند سینمایی روایی مرد زیتونی، آهنگهای لندندری و چندین پروژه دیگر نیز بوده اند.

لطفا خودتان را برای ما معرفی کنید و بفرمایید چطور وارد عرصه هنر شدید؟

بنده متولد چهار خرداد ۱۳۵۶ هستم و تا به حال ازدواج نکرده ام. کار بازیگری را به صورت تجربی از تئاتر و از دوران دانش آموزی شروع کردم بعدها بخاطر زندگی در خارج از کشور از عرصه بازیگری به دور بودم تا اینکه از سال ۹۲ دوباره در ایران وارد عرصه بازیگری شدم و تا به امروز فعالیت می کنم. دوره های حرفه ایی بازیگری و کارگردانی را زیر نظر اساتید برجسته کشوری گذرانده ام.

بیشتر به چه ژانر هنری علاقه مند هستید؟

بیشتر به ژانر اجتماعی وخانوادگی، پلیسی جنایی علاقه دارم.

الان مشغول چه کاری هستید؟

در حال حاضر به کار بازیگری، فیلمسازی، تجارت و باغداری زیتون مشغول هستم.

دغدغه امروز شما به عنوان یک هنرمند چیست؟

 دغدغه امروز من ساخت مستندهای خوب در حوزه آثار مختلف هست تا ملت ما با آثار خوب برجای مانده در کشور خودشان بیشتر آشنا شوند و هم اینکه برای بیشتر شناساندن آثار کشورم فعالیتی کرده باشم.

وضعیت تلویزیون ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

تلویزیون ایران خوشبختانه نسبت به کشورهای دیگر در حوزه ساخت فیلم و انجام‌ کارهای فرهنگی هنری فعالیت چشمگیری داشته و انشاالله با نظارت مسئولین و تولید فیلم‌های خوب بهتر هم خواهد شد تا مخاطبین خودش را ازدست ندهد.

از نظر شما شرایط و مفاهیم بازیگری نسبت به گذشته چه تغییری کرده است؟

شرایط بازیگری نسبت به گذشته تغییر اساسی خاصی به جز در مواردی خاص که زیاد به چشم نمیاد نداشته است. البته ناگفته نماند که مفاهیم بازیگری خیلی تغییر کرده و دیگر بازیگری به مفهوم هنری نمانده و بازیگر در فضای واقعی قرار ندارد.

 نظر شما در خصوص وضعیت شخصیت پردازی حاضر در آثار تلویزیونی چیست؟

شخصیت پردازی در آثار تلویزیونی وضعیت مناسبی ندارد به عنوان مثال ویژگی هایی که برای پدر ومادر یا کاراکتر زن وشوهر یا کاراکتر پدر و فرزند طراحی می کنند از منظر اخلاقی، سبک زندگی، روانشناختی و جامعه شناختی دچار اشکالاتی است. در آثار تلویزیونی معمولا کاراکترها به ویژگی‌های بنیادین  شخصیت نزدیک نمی شوند و در حد تیپ باقی می‌مانند.

شما اهل ورزش هستید؟

بله بنده کم و بیش فوتبال بازی می کنم ولی در اصل بنده مربی کونگ فو هستم و عضو انجمن وادوکای کاراته دو ایران به ریاست پروفسور محمدباقرآقا میری هستم و شنا، تیراندازی، اسب سواری و رانندگی را به صورت حرفه ایی انجام می‌دهم به همین علت در نقش های لحاظ شده نیاز به هیچ بدلکاری نیست چون خود از عهده تمام فعالیت های فیزیکی بر می آیم.

دوست دارید ایفاگر چه نقش هایی باشید؟

نقش هایی که مردم بیشتر دوست دارند و از تماشای آن لذت می برند.

کدام نقش خود را به صورت خاص دوست دارید؟

نقش پدر مهدی و برادر شهید در سریال خط تماس همچنین نقش رئیس فدراسیون فوتبال در سریال کامیون را دوست داشتم.

از چالش ها و مشکلات حرفه کارگردانی، تهیه کنندگی و بازیگری خود برای ما بگویید؟

در مورد کارگردانی اهمیت دادن به سینمای گیشه باعث پیدا شدن کارگردانان غیرهنری شده است . در مورد تهیه کنندگی چالش ها و مشکلاتی مثل تکیه به بودجه ی بخش خصوصی وجود دارد و در مورد بازیگری مشکلاتی مثل قراردادهای نامتعادل، نبود سبک بازیگری مشخص و تکیه بر چند بازیگر چهره خاص در کل سینمای کشور وجود دارد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست