• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۹
  • شناسه خبر: 17096

برخورد جدی با دلالان غیرقانونی مسکن در زنجان

پیام ملّت- استاندار زنجان گفت: با بنگاه‌های معاملاتی و دلالان غیرقانونی مسکن و نمایندگی‌هایی که خودسرانه اقدام به خرید و فروش زمین کنند بدون اغماض و با جدیت برخورد می‌شود که باید پاسخگو باشند.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» فتح‌الله حقیقی در جلسه کارگروه طرح ملی اقدام مسکن استان زنجان اظهار کرد: اخبار و اطلاعات موثقی وجود دارد که عده ای به دروغ تحت عنوان بنگاه معاملاتی مسکن یا نمایندگی خودسرانه اقدام به معامله زمین‌هایی می‌کنند که از سال‌های گذشته بلاتکلیف مانده است.

وی متذکر شد: با افرادیکه بدون مجوز برای خود بنگاه و نمایندگی معاملاتی درست کرده‌اند و زمینی را که تعیین تکلیف نشده دستگردان خرید و فروش می‌کنند با قاطعیت برخورد قانونی خواهد شد که باید جوابگو باشند.

مقام عالی استان زنجان اظهارداشت: به هیچ عنوان برای این افراد سودجو اجازه فعالیت در این شرایط را نخواهیم داد.

وی افزود: همچنین واحدهای مسکونی نیمه کاره‌ای که چنین مشکلاتی دارند و هم اکنون بیش از ۴ هزار واحد مسکونی نیمه ساخت را شامل می‌شوند به دلیل همین مشکلات و خرابکاری‌ها بلاتکلیف مانده که رفع مشکلات آن به سادگی نیست.

حقیقی با هشدار به کسانیکه ناآگاهانه در دام چنین افرادی می‌افتند و اقدام غیرقانونی برای خرید می‌کنند، تاکید کرد: قانون همه مراحل روال خرید، ثبت و قولنامه زمین را مشخص کرده است و معاملات باید قانونی و در مراکز معتبر انجام شود در غیر اینصورت، افراد باید منتظر تبعات اقدامات غیرقانونی خود باشند.

وی یادآوری کرد: سال گذشته هم بیان شده و امسال نیز تاکید می‌شود باید تکلیف این بنگاه‌های معاملاتی مسکن خودسرانه روشن شده و قانونمند و یا جمع‌آوری شوند.

استاندار زنجان مصوب کرد: جلسات شورای مسکن هر دو هفته یک بار تشکیل و به مسائل و مشکلات حوزه مسکن از جمله فعالیت بنگاه‌های غیرقانونی به جد بررسی شود.

حقیقی افزود: رئیس سازمان صمت استان زنجان باید گزارشی از فعالیت بنگاه‌های معاملاتی مسکن دهد تا چند مورد قانونی و غیرقانونی فعالیت می‌کنند و اینکه تاکنون چه اقداماتی برای فعالیت غیرقانونی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم باید گزارشی از تعاونی‌های مسکن ارائه دهند که چه اقداماتی انجام داده‌اند، متذکر شد: باید بصورت عملیاتی گزارش‌ها ارائه شود و مدیر کل بازرسی استانداری وظیفه دارد، گزارش لازم از همین بنگاه‌های معاملاتی غیرقانونی و نمایندگی‌های خودساخته در حال تصاحب و خرید و فروش زمین هستند، تهیه و ارائه کند.

استاندا زنجان اظهار داشت: باید بنگاه‌ها ساماندهی و ریشه چنین افرادی که خودسرانه و غیرقانونی اقدام به معامله زمین می‌کنند خشک شود و زمین‌هایی که بلاتکلیف است نباید خرید و فروش شود.

گفتنی است، در ادامه این جلسه، مسائل و مشکلات مسکن احداث پروژه ۸۰۰ واحدی مسکن ملی کوی نصر زنجان بررسی و نسبت به رفع نواقص و شتاب اجرای این تصمیم‌گیری شد./ ا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست