• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۲
  • شناسه خبر: 17281

روزانه ۸ تن پسماند بیمارستانی تولید می شود/ تفکیک زباله در مبدا ممنوع شد

پیام ملّت-مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری زنجان گفت: در استان زنجان روزانه به صورت متوسط ۸ تن پسماند بیمارستانی و بهداشتی تولید می شود.

نادر محمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت اظهار کرد: میزان پسماندهای شهری به صورت متوسط در حدود ۳۳۰ تن است. این در حالی است که پسماندهای روستاها و شهرستان های اطراف نیز به صورت روزانه تقریبا ۲ تن است که همگی در محل سایت مهتر دفن می شوند.

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۱۰۰ تن پسماند عادی شرکت ها و کارخانجات نیز در محل سایت مهتر دفن می شوند ادامه داد: از جمله این شرکت‌ها می توان به شرکت کاغذسازی راشاکاسپین، پارس سوئیچ و ایران ترانسفو اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری زنجان در خصوص محل دفن پسماندها عنوان کرد: محل دفن پسماندها در ۲۲ کیلومتری شهر زنجان واقع شده و این محل مشخص و تایید شده و تحت عنوان سایت مهتر می باشد که ظرفیت دفن پسماند را برای ۱۰ سال آینده نیز خواهد داشت.

محمدی به مبحث دفع زباله اشاره کرد و گفت: درسال پیش در ۳منطقه شهری استان تفکیک زباله در مبدا با همکاری پیمانکاران ذی صلاح صورت می گرفت اما در حال حاضر این کار متوقف شده است. چراکه تفکیک زباله در مبدا بنابر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا پس از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

وی در خصوص اولویت های سازمان مدیریت پسماند بیان کرد: طرح جامع پسماند، سازماندهی و رفع نواقص سایت مهتر، سامان دهی سایت دفن نخاله‌های ساختمانی و سازماندهی و برون‌سپاری ستاد جمع آوری حیوانات بلاصاحب از جمله اولویت‌های سازمان مدیریت پسماند در سال جدید است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری زنجان به دغدغه ها سازمان مدیریت پسماند و مشکلات پیش روی اجرای برنامه های این سازمان اشاره و تصریح کرد: دغدغه امروز سازمان مدیریت پسماند شهری ساماندهی اصولی و مهندسی سایت دفن طبق شیوه نامه های ابلاغی جهت دفن پسماندها است. همچنین جمع آوری محل های غیر مجازی که نسبت به خرید محموله های بازیافتی اقدام می کنند از دیگر دغدغه ها و مشکلات پیش روی این سازمان است.

محمدی با اشاره به اینکه محل های غیر مجاز خرید و بازیافت پسماند مشکلات عدیده‌ای برای پیمانکاران ایجاد کرده است افزود: چنین محل هایی باید از طریق ارگان های مرتبط جمع آوری و نسبت به پلمپ آنها اقدام شود تا پیمانکاران ذی صلاحی که با سازمان مدیریت پسماند قرارداد بسته اند بتوانند در این خصوص به صورت اصولی اقدام کنند/ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست