• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۶
  • شناسه خبر: 17393

۳ هزار و ۴۱ چاه غیرمجاز در زنجان فعالیت می کند

پیام ملّت- رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد ۳ هزار و ۴۱ چاه غیر مجاز در استان فعال است، گفت: کنترل و نظارت بر این چاه‌ها و اقدامات حاکمیتی با اولویت در دستور کار مدیریت آب استان قرار گیرد.

به گزارش « پایگاه خبری –تحلیلی پیام ملّت» حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان اظهار کرد: با توجه به آمار قابل توجهی که از پرونده‌ها در حوزه آب در کمیسیون رسیدگی کننده بلاتکلیف مانده که بایستی هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: پیگیری و نظارت بر چاه‌های مجاز و غیر مجاز با ثبت دقیق آمار در سامانه اداره آب امری ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان برخورد با متخلفین استفاده غیر مجاز از چاه‌های غیر مجاز را مورد تأکید قرار داد و افزود: استفاده غیر مجاز از آب‌های منابع زیرزمینی ممنوع است و اداره آب باید در این باره به وظیفه قانونی  خود عمل کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۳ هزار و ۴۱ چاه فاقد پروانه و غیر مجاز در استان فعال و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، گفت: کنترل و نظارت بر این چاه‌ها و اقدامات حاکمیتی با اولویت  دستور کار مدیریت آب استان قرار گیرد.

صادقی نیارکی ادامه داد: عدم تعیین تکلیف تعداد ۳ هزار و ۹۹۲ پرونده فاقد ثبت در سامانه در کمیسیون رسیدگی کننده قابل قبول و پذیرفتنی نیست بنابراین باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تاکید کرد: حفاظت و مدیریت صحیح استفاده از آب‌های زیرزمینی وظیفه سازمان آب است و کوتاهی در این امر پذیرفتنی نیست.

وی افزود: برای تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های آب‌های زیر زمینی در کمیسیون باید تعداد چهار کمیسیون به ۶ کمیسیون افزایش پیدا کند به عبارتی در طول هفته جلسات تشکیل شود، تا تعداد بیشتری از پرونده‌ها رسیدگی شود./ ا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست