• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۰۵
  • شناسه خبر: 17629

کتابخانه‌های بزرگ با کمبود سالن مواجه هستند/ جرایم دیرکرد کتب کتابخانه ها بخشوده شد

پیام ملّت-مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: در حال حاضر در کتابخانه های بزرگ استان کمبود سالن جهت استفاده اعضا وجود دارد.

امیر علی نیکبخش در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: علت کمبود سالن در کتابخانه های بزرگ این است که به علت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی فشردگی قبلی در میان اعضا وجود ندارد چراکه طبق پروتکل های اعلامی ستاد ملی کرونا باید فاصله یک و نیم متر و رعایت شود و این موجب کمبود جا در کتابخانه ها شده است. البته برای رفع این مشکل ورود اعضا به کتابخانه تقسیم بندی و شیفت بندی شده است.

وی در خصوص برخی از خدمات ارائه شده از سوی کتابخانه های استان به اعضا خود افزود: کارت های عضویت کتابخانه ها به صورت خود به خودی به مدت ۴ ماه تمدید شده، همچنین جرایم دیرکرد کتب کتابخانه های استان نیز بخشیده شد، مدت به امانت بردن کتب پیش از این ۱۴ روزه بوده اما اینک مدت زمان امانت هر کتاب به یک ماه افزایش یافته است و این فرصت در اختیار اعضا قرار داده شده که تا پایان تیرماه کتب امانت گرفته را به کتابخانه بازگردانند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه ها از تاریخ ۱ تیر ماه بازگشایی شده است عنوان کرد: میزان استقبال اعضا از کتابخانه پس از بازگشایی آن خوب بوده است و اعضا با رعایت پروتکل های بهداشتی از فضای کتابخانه استفاده می کنند.

نیکبخش با اشاره به اینکه همه کتابخانه ها برای اعضای خود کانال ایجاد کرده‌اند، ادامه داد: اگر تعداد ۱۰۰ کتابخانه در استان وجود دارد به همان تعداد نیز برای اعضای آنها کانال در اپلیکیشن های مجاز از جمله بله و واتساپ ایجاد شده است و به این طریق فعالیت های کتابخانه ها در فضای مجازی نیز برقرار شده و کتبی خوب در اختیار اعضا قرار می‌گیرد و اطلاع رسانی های لازم نیز از این طریق به اعضا صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون تعداد ۶۴ هزار جلد کتاب جمع آوری شده است تاکید کرد: این کتب جمع آوری شده از محل کمک‌های مردمی، خیرین و انتشارات استان محقق شده است و امید است که تا آخر امسال تعداد ۱۰۰ هزار جلد از محل اهدای کتب جمع آوری و به کتابخانه های استان جهت استفاده هم استانی ها اختصاص داده شود./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست