• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۰۹
  • شناسه خبر: 17782

۱۷۹ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند

پیام ملّت-مدیر کل امور زندان های استان های زنجان گفت: در سال ۹۸ تعداد ۱۷۹ زندانی غیر عمد آزاد شدند.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمد جوادی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زندانیان فوق با مجموع بدهی ۳۷ میلیارد تومان با کمک خیرین آزاد شدند. ۲۵ درصد شکاک از دریافت این مبالغ فوق گذشت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه موضوع زندان داری در نظام جمهوری اسلامی ایران متفاوت تر از زندان داری در سایر نقاط دنیا است افزود: نگاه زندان داری در ایران نگاهی صرفا تنبیهی نیست بلکه نگاهی از نوع اصلاح و تربیت مجرمین به منظور بازتوانی و بازسازی اجتماعی خطا رفتگان بشری با حفظ کرامت انسانی آنها است تا آنها را ضمن تغییر افکار به آغوش خانواده بازگرداند.

مدیر کل امور تربیتی و زندان های استان های زنجان با بیان اینکه برنامه های منسجم و منظمی برای تحت پوشش قرار دادن زندانیان صورت گرفته ادامه داد: خدمات زندانبانی بسیار گسترده است که از جمله این خدمات میتوان به امور فرهنگی و تربیتی اشاره کرد. چراکه در این میان برنامه های فرهنگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

جوادی با اشاره به اینکه اصولا بسیاری از معضلات و گرفتاری های کنونی ناشی از ضعف ها و کمبودهای عقیدتی امروزی است عنوان کرد: برای تقویت باورهای دینی مددجویان برنامه های زیادی وجود دارد. ۲۰ نفر نیروی فرهنگی به کارهای فرهنگی زندانیان مشغول هستند که از این تعداد حدود ۱۱ نفر روحانی به انجام امور سه گانه نماز، امور فرهنگی و قرآنی و تبلیغی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه ۶۵ نفر از زندانیان حافظ یک جز تا سی جزء قران کریم هستند ادامه داد: تعداد فعالان قرآنی در میان مددجویان بسیار بالاتر از تعداد فوق است. همچنین تعداد ۱۱۵ مددجو در رشته های تحصیلی مشغول به تحصیل هستند که از این میان ۲۹ نفر از آنها در نهضت سوادآموزی، ۷۵ نفر از آنها در سطوح مختلف آموزش و پرورش و ۱۱ تن در مقطع دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر کل امور زندان های استان های زنجان با اشاره به اینکه اکثر زندان‌های استان دارای کتابخانه های مجاز هستند افزود: بیش از ۲۸ هزار جلد کتاب در سطح زندان ها وجود دارد همچنین با توجه به اینکه پرکردن اوقات فراغت مددجویان به صورت صحیح از دغدغه‌های امور زندان هاست یکی از موثرترین روش ها برای رسیدن به هدف مذکور ظرفیت مهارت آموزی از طریق صنایع دستی، جهاد و منابع طبیعی می باشد.

جوادی با بیان اینکه حدود ۱۱۳ دوره حرفه آموزی در ۱۹ رشته مختلف برای زندانیان برگزار شده است عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد از مددجویان واجد شرایط در این دوره ها شرکت کردند. در حال حاضر نیز ۳۵ درصد از زندانیان واجد شرایط در ۲۴ کارگاه مشغول به امور خیاطی، قالیبافی، دامپروری، باغبانی، کشاورزی و صنعتی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۶۵ خانوار آسیب دیده و نیازمند تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند ادامه داد: در جشن گلریزان امسال که به علت وقوع کرونا بر خلاف سنوات گذشته به صورت غیرحضوری برگزار شده بود حدود ۵۳ درصد جمع آوری نقدی ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته بود. در حالی که سال گذشته نزدیک به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جمع آوری نقدی در جشن گلریزان صورت گرفته بود امسال بسیار بیشتر از این مقدار جمع‌آوری نقدی صورت گرفت./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست