• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۰
  • شناسه خبر: 17808

وضعیت ابهر از لحاظ شیوع کرونا مطلوب نیست

پیام ملّت-فرماندار ابهر گفت: عملکرد نقاهتگاه های شهرستان ابهر بسیار خوب بوده است و بیماران کرونایی استقبال بسیار خوبی از نقاهتگاه ها داشته اند.

وجیه الله نوروزی در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: تا کنون ۲۲۰ بیمار مبتلا به کرونا به نقاهتگاه های فوق مراجعه کرده و پس از گذشت ۱۴ روز دوره قرنطینه خود مرخص شده اند. البته در حال حاضر ۴۰ نفر در این نقاهتگاه دوره قرنطینه خود را به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان ابهر از لاحظ شیوع زرد بوده ، عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم و صفر برنامه های جشن عروسی در منازل و باغات برخی افراد برگزار شده همچنین مجالس ختم نیز در منازل برخی از افراد برگزار شده که متاسفانه این امر به علت عدم رعایت فاصله اجتماعی و ایجاد اماکن تجمعی موجب ابتلای همشهریان به بیماری ویروسی کرونا شده است.

فرماندار ابهر با اشاره به اینکه ما در حال حاضر تیم نظارتی خود را افزایش داده ایم ادامه داد: بازدیدهای تیم های نظارتی از مراکز تجمعی همچون بانک‌ها، کارگزاری ها، مراکز‌ تعویض پلاک و مراکز پلیس بعلاوه ۱۰ با جدیت بیشتر ادامه دارد تا در صورت وجود مشکل اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد. همچنین احتمال الزامی شدن استفاده از ماسک در اماکن تجمعی از تاریخ ۱۵ تیر ماه وجود دارد.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با کرونا فعال می باشد همچنین از افراد مشکوک آزمایش های سرپایی جهت تشخیص ابتلا به کرونا گرفته می شود عنوان کرد: در حال حاضر هیچ بیمارستان صحرایی در شهرستان ابهر وجود ندارد و باید از حضور در برنامه هایی که منجر به ایجاد اجتماع می‌شود جداً پرهیز شود.

نوروزی با بیان اینکه در شهرستان ابهر حداکثر ۳ بیمارستان وجود دارد ادامه داد: از مردم شهرستان های ابهر، هیدج، صائین قلعه و روستاهای اطراف درخواست می شود که فاصله اجتماعی خود را رعایت کرده، از حضور در اماکن تجمعی خودداری کرده، بهداشت فردی و عمومی را رعایت کرده و در صورت لزوم حضور در اماکن پرتردد حدالمقدور از ماسک استفاده کنند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست