• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۶
  • شناسه خبر: 17945

پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان ماهیان زینتی

پیام ملّت-مدیرکل شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: تسهیلات بانکی به تولید کنندگان ماهیان زینتی که در سامانه سیتا ثبت نام کردند پرداخت می‌شود.

منصور حقی راد در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: تسهیلات بانکی مذکور به تولید کنندگان ماهیان زینتی از طریق اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی پرداخت می شود. البته اسامی این تولیدکنندگان جهت دریافت تسهیلات ارسال شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰ نفر تولید کننده ماهی زینتی در سامانه گفته شده ثبت نام کرده اند ادامه داد: میزان وام پرداختی به تولیدکنندگان ماهیان زینتی بر اساس طرحی که این تولید کنندگان دارند مشخص و پرداخت می‌شود. البته خرید تضمینی ماهیان زینتی نیز در اولویت سازمان شیلات قرار دارد.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع صادرات ماهیان سردابی از طریق اتاق بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مطرح شده است عنوان کرد: بدون عقد قرارداد میان صادر کننده و تولید کننده و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم صادرات ممکن نیست. از این رو تولیدکنندگان باید همگام باهم نسبت به صادرات محصول خود اقدام کنند.

حقی راد با بیان اینکه واحد فرآوری و بسته بندی محصولات آبزی شهرستان ماهنشان که مقرر شده بود امسال به بهره برداری رسد با مشکل نقدینگی مواجه شده است افزود: پیگیری های لازم در خصوص مرتفع کردن مشکل نقدینگی واحد فوق در حال انجام است و در صورت ابلاغ تسهیلات در سال جدید و تامین اعتبار مورد نیاز این مجموعه به بهره برداری خواهد رسید و از این طریق از خام فروشی جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجوز دپو نیز به یکی از تولید کنندگان ماهی اعطا شده است خاطرنشان کرد: از طریق فوق ماهی زنده دپو شده و مستقیم به مشتریان عرضه می شود. البته در حال حاضر تنها یک نفر در این خصوص مجوز تاسیس دپو و پروانه تاسیس بهداشت را اخذ کرده و واحدش نیز آماده شده و به بهره برداری رسیده و در حال فروش محصولات خود است.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان در خصوص وضعیت مزارع پرورش ماهی در استان زنجان یادآور شد: بر اساس آمار سال پیش تعداد مزارع پرورش ماهی ۷۸۳ مورد بوده که از این میان تعداد ۷۱۶ مورد ماهیان سردابی و تعداد ۴۳ مورد مزارع پرورش ماهی گرمابی بوده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست