• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۸
  • شناسه خبر: 17985

آمارگیری آتش سوزی ها امسال دقیق تر شده است/ علت افزایش آتش سوزی های اعلام شده به علت آمارگیری دقیق تر است

پیام ملّت-مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: افزایش تعداد آتش‌سوزی‌ها منطقی هست چرا که آمارگیری های آتش سوزی ها امسال دقیق تر و کامل تر شده است.

صفی الله کرامتی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در سال های گذشته آتش سوزی های با حجم پایین تر جزو آمار آتش سوزی ها ثبت و ضبط نمی‌شد اما از امسال همه آتش سوزی های به وقوع پیوسته از جمله آتش سوزی های بوستان ها ثبت و ضبط می شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان جلسات متعددی برگزار شده است افزود: ستاد استانی به ریاست شخص استاندار برگزار شد و یک جلسه جهت موضوع آتش‌سوزی‌ها اختصاص داده شده بود که در آن همه فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند و برنامه‌ریزی‌های خوبی جهت مدیریت این موضوع پیش‌بینی شده بود که همه آن برنامه ها انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران عنوان کرد: دستورات ابلاغ شده در این جلسات بسیار خوب بود و مقرر شد که دستگاه‌های اجرایی با منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری و تعامل لازم را در خصوص اطفای حریق داشته باشند. البته همین امر نیز اتفاق افتاد و همکاری ها و تعاملات خوبی نیز در این زمینه شکل گرفت.

کرامتی با بیان اینکه دهیاران که از یک سو مدیر بحران روستایی بودند، مسئول پیشگیری از آتش سوزی نیز شدند و آموزش‌های لازم در این خصوص به آنها داده شد تصریح کرد: در برخی از مناطق تعداد آتش سوزی ها به مراتب بیشتر از سایر مناطق است و به عبارتی این مناطق پر حادثه هستند لذا از سال‌های گذشته در مناطق مذکور دیده بان گذاشته شده است تا منطقه به طور مستمر مورد پایش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از جمله مناطق فوق می توان به بادامستان زنجان که در نزدیکی طارم قرار دارد اشاره کرد عنوان کرد: صدا و سیما و خبرگزاری‌ها همکاری های خوبی را در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی ها داشته اند اما با توجه به اینکه امسال رویش گیاهی و بارش باران بسیار خوب بوده است این آتش‌سوزی‌ها نیز بیشتر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه به برخی از دامداران از سوی منابع طبیعی مجوز داده می شود این در حالی است که به برخی دیگر از آنها مجوزی داده نمی شود و این موضوع منجر به وقوع آتش سوزی های عمدی می شود اذعان کرد: یک مورد آتش سوزی در این خصوص وجود داشته که پرونده آن در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

کرامتی با اشاره به اینکه اکثریت قریب به اتفاق آتش سوزی ها به علت سهل انگاری به وقوع می پیوندد افزود: سامانه‌ای تحت عنوان سما در این رابطه ایجاد شده است و همه شهرداران، دستگاه اجرایی و دهیاران موظف هستند حوادث منطقه خودشان را در سامانه سما ثبت و ضبط کنند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست