• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۸
  • شناسه خبر: 18001

طرح غربال گری تنبلی چشم در زنجان انجام نمی شود

پیام ملّت-مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی زنجان گفت: در حال حاضر طرح غربالگری تنبلی چشم در استان زنجان به علت شیوع کرونا انجام نمی شود.

رباب موحد در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: طرح غربالگری تنبلی چشم در سایر استان ها انجام شده است اما این برنامه در استان زنجان به علت تعطیلی مهد ها و نبود شرایط لازم در پایگاه ها برای اجرای برنامه مذکور انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه معاونت پیشگیری با بهزیستی کشور مکاتبه کرده است و مقرر شده بر اساس شرایط استانی و قرمز بودن و در وضعیت هشدار بودن استان زنجان به لحاظ شیوع کرونا این برنامه فعلا اجرا نشود افزود: البته برنامه فوق حتما در استان نیز در آینده و در زمانی مناسب اجرا خواهد شد اما در حال حاضر زمان دقیق اجرای آن مشخص نیست.

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان زنجان در خصوص هدف از اجرای طرح غربال گری چشم عنوان کرد: اجرای این طرح از تنبلی چشم کودکان که منجر به مشکلات بینایی در آینده افراد می شود پیشگیری می کند چراکه با اجرای این طرح خانواده ها در زمان خردسالی و کودکی با مشکلات چشمی کودک خود آگاه شده و از آسیب جدی پیشگیری می کنند.

موحد در خصوص تنبلی چشم یادآور شد: تنبلی چشم یکی از شایع ترین دلایل کم بینایی شدید و نابینایی در ایران است که قابل پیشگیری و درمان بوده است و همه ساله توسط مربیان مهد کودک ها، رابطان بهداشت و مربیان پیش دبستانی که آموزش های لازم را دیده اند در پایگاه های غربال بینایی انجام می شود. طرح فوق نیز در سال های گذشته توسط بهزیستی در سطح استان زنجان به خوبی برگزار می شد. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست