• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۹
  • شناسه خبر: 18031

رسالت شورای نگهبان برخورد قاطع با پول های کثیف در انتخابات از طریق رد صلاحیت است/هیچ نماینده ای در مدت یک هفته نمی تواند خود را معرفی کند

پیام ملّت-رئیس شورای شهر ارمغانخانه گفت: برخورد قاطع با ورود پول های کثیف به انتخابات از طریق رد صلاحیت از جمله وظایف خطیر شورای نگهبان است.

ابراهیم عیوقی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در حال حاضر برخورد با نماینده متخلف تنها با دادن اخطار و تذکر به اتمام می‌رسد و همین نبود برخورد قاطع با این نمایندگان متخلف منجر به جولان پول بازی و ورود پول های کثیف به انتخابات می شود.

وی با بیان اینکه نماینده در مدت یک هفته نمی تواند خودش را به مردم معرفی کند عنوان کرد: فرصت تبلیغات انتخاباتی باید به چندین ماه افزایش یابد تا مردم نماینده را به طور کامل بشناسند و در مورد آن تحقیق کنند و تنها از روی اسم و رسم به وی رای ندهند. چرا که برای یک فردی عادی که به هیچ جا دسترسی ندارد در مدت یک هفته امکان تحقیق و شناخت نماینده وجود ندارد.

رئیس شورای شهر ارمغانخانه با اشاره به اینکه یک نماینده پاکدست نمی تواند خودش را یک هفته ای حتی به روستاها و شهرستان ها معرفی کند ادامه داد: وقت تبلیغات بسیار محدود است و باید یک ماه تا سه ماه افزایش یابد تا از این طریق هم هزینه ها کاهش یابد و هم از جولان پول های کثیف در انتخابات جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر مردم نماینده را تنها به صورت اسمی می شناسند و شناختی نسبت به توانایی فرد نامزد انتخاباتی و شایسته بودن یا نبودن فرد متقاضی ندارند.

رییس شورای شهر ارمغانخانه عدم برخورد با نماینده در خصوص موضوع پول های کثیف را یکی از مشکلات فعلی خواهند و گفت: تا به حال هیچ وقت نسبت به ورود این پول های کثیف به انتخابات برخوردی صورت نگرفته است و همین امر موجبات گسترش ورود پول های کثیف در انتخابات را فراهم کرده است. چنانچه تنها یک بار یک نماینده در استان را به دلیل فوق رد صلاحیت کنند در دوره بعد هیچ یک جرات و جسارت پول بازی را نخواهد داشت.

عیوقی استانی بودن انتخابات را یک ضرورت برشمرد و تاکید کرد: بهتر است جهت برگزاری یک انتخابات صحیح موضوع قومیت‌ها مطرح نباشد و از این طریق با احساسات مردم جهت برد در انتخابات و جمع آوری آرا بازی نشود لذا جهت مرتفع کردن مشکل گفته شده باید انتخابات به صورت استانی مطرح شود./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست