• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۲
  • شناسه خبر: 18104

آمار جانباختگان کرونا واقعا غم‌انگیز است/خدمت مؤمنانه‌ای را که در آستانه‌ِی ماه رمضان شروع شد باید رشد پیدا کند

پیام ملّت-رهبر معظم انقلاب در دیدار ویدیو کنفرانسی با نمایندگان مجلس گفتند: این گسترش مجدّد کرونا یک غم عمیقی را در انسان به وجود می‌آورد.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»رهبر معظم انقلاب در دیدار ویدیو کنفرانسی با نمایندگان مجلس گفتند: اینی که انسان تلویزیون را باز کند ببینید می گوید که امروز ۱۸۰ نفر، دیروز، چند روز پیش، دویست نفر، دویست و بیست نفر، خیلی انسان دل‌شکسته میشود، خیلی غصّه‌دار می شود.

ایشان گفتند:در یک شبانه‌روز این تعداد! سی نفر هم زیاد بود که آن وقتی که کم شده بود حدود سی و چند نفر، آن هم زیاد بود. این سی نفر هر کدامشان به تنهایی عزیزانی دارند، عزیز کسانی هستند، پدر دارند، مادر دارند، همسر دارند، فرزند دارند، برادر دارند، دوستانی دارند، اینها عزادار می شوند.

رهبر انقلاب خاطر نشان کردند:اگر این رقم برسد حالا مثلاً به دویست و صد و‌ هشتاد و صد و پنجاه و اینها، خب خیلی واقعاً غم‌انگیز است، حقیقتاً غم‌انگیز است. من خواهش می کنم همه‌ی کسانی که می توانند نقشی در این زمینه ایفا کنند به بهترین وجه نقش خودشان را ایفا کنند.

رهبر انقلاب افزودند: وقتی می‌بینم کسی ماسک نمی‌زند از آن پرستار و پزشک فداکار خجالت می‌کشم.خوشبختانه مجموعه‌های درمانی در مسئله کرونا فداکاری کردند، دیگر انسان زبانش قاصر است از اینکه بخواهد مبلَغ فداکاری اینها را بیان کند؛ چه تعدادی از اینها خودشان مبتلا شدند و تعدادی جان باختند در این راه، در راه خدمت به مردم. اینها خیلی با ارزش است.

ایشان در ادامه گفتند:من وقتی می بینم توی تلویزیون نشان می دهد که بعضی‌ها عبور می کنند و همین چیز ساده، همین ماسک را نمی زنند، وقتی من این را می بینم، من از آن پرستار خجالت می کشم، واقعاً خجالت می کشم که آنها آن جور دارند فداکاری می کنند، آن پزشک، آن پرستار، آن وقت این آدم، جوان یا غیر جوان حاضر نیست یک ماسک بزند؛ این عرض اوّل ما است.من خواهش می کنم همه‌ی کسانی که در این زمینه مؤثّرند، همه در این زمینه فعّالیّت کنند تا بتوانیم در ظرف مدّت کوتاهی این زنجیره‌ی سرایت را قطع کنیم و کشور را به ساحل نجات برسانیم.

رهبرمعظم انقلاب گفتند: در این قضایای کرونا به طبقاتی از لحاظ زندگی و معیشت واقعاً ضربه خورد. طبقات ضعیف بلکه طبقات متوسّط؛ آن کاری که در آستانه‌ِی ماه رمضان شروع شد، آن خدمت مؤمنانه‌ای که همه در او شرکت کردند، خیلی کار باارزشی بود، توانست غمهای خانواده‌هایی را کم کند.

ایشان تاکید کردند: امروز هم معتقدم که این نهضت تعاون و احسان را مجدّداً مردم عزیز ما شروع کنند؛ البتّه قطع نشده لکن خب لازم است یک مقداری رشد پیدا کند، یک مقداری توسعه پیدا کند و بار دیگر فضای کشور را طراوت بدهید، کودکانی را شاد کنید، خانواده‌هایی را برخوردار کنید، پدر مادرهایی را از دغدغه‌ی معاش فرزندانشان نجات بدهید؛ این کاری است که مردم میتوانند بکنند.حالا کیفیّتش چگونه باشد، چه جوری مدیریّت بشود، اینها قابل مدیریّت متمرکز نیست؛ هر کسی هر مقداری که میتواند، هر جوری که میتواند به این کار کمک کند. این هم نگویند که حالا مثلاً به فلان خانواده از دو طریق، سه طریق یک چیزی رسید، خب برسد، بهتر؛ اگر چنانچه بتوانند با نظم و ترتیبی انجام بدهند که منظّم و مرتّب باشد، خب البتّه بهتر است، اگر هم نشد، اشکالی ندارد؛ فقط سعی بشود کسی از قلم نیفتد، فقط همین.

رییس مجلس نیز این دیدار گفت: مجلس یازدهم با همفکری و همراهی همه نمایندگان «بسته اقتصاد مردمی» را برای «تحول اقتصادی به نفع مردم» در پنج محور در دستورکار خود دارد که ذیل هر محور مجموعه ای از طرح ها و اقداماتِ تقنینی و نظارتی تعریف می شود.

قالیباف گفت:محورهای پنج گانه شامل اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور، نوسازی نظام مالیاتی کشور، بهبود معیشت اقشار کم درآمد، رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال، توسعه تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی خواهد بود.

رییس مجلس افزود: نتیجه این اقدامات، احیا و ارتقاء جایگاه ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و می تواند در زمانی کوتاه نه تنها فشارهای دشمن را بی اثر کند، بلکه ابزارها و اهرم های قدرت جدیدی برای نظام اسلامی، در مقابله با فشارها نیز، تولید نماید.مجلس یازدهم زمانی تشکیل شده است که کشور تحت شدیدترین تقابل های اقتصادی، امنیتی و فرهنگی با دشمن قرار دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست