• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۳
  • شناسه خبر: 18085

زندگی فردی و خانوادگی نماینده گواه پاکدست بودن یا نبودن است

پیام ملّت-یک از اعضای شورای شهر زنجان گفت: یک نماینده پاکدست دخالتی در جذب نیروها در دستگاه های مختلف نمی کند و از معرفی افراد ستاد خود به دستگاه ها خودداری می کند.

کاظم افشارچی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: برخی از نمایندگان پس از انتخاب شدن تعدادی از افرادی که در ستاد آنها مشغول به کار بوده اند را به ارگان های مختلف معرفی می کنند تا پست بگیرند این در حالی است که دغدغه امروز کشور ما اشتغال است.

وی زندگی فردی و خانوادگی یک نماینده را مهمترین سند و مدرک پاک دست بودن یا نبودن او خواند و گفت: باید بررسی و تحقیقات لازم صورت گیرد که نماینده پیش از این چه شغلی داشته است و با آن حرفه اینک می تواند چه قدر دارایی داشته باشد. در صورتی که دارایی او بیش از انتظار باشد نشان از تهی بودن آن نماینده از این خصلت شایسته انسانی می دهد.

افشارچی یکی از راه های مبارزه با ورود پول های کثیف به انتخابات را شفاف سازی قوانین و اجرای آنها اعلام کرد و افزود: باید پیش از ثبت نام افراد سقفی برای حجم تبلیغات تعریف و اعلام شود و در صورتی که حجم تبلیغات بیش از این باشد برخورد های جدی صورت بگیرد.

افشارچی با تاکید بر اینکه متاسفانه در کشور ما نسبت به موضوع فوق برخوردی جدی صورت نمی گیرد تصریح کرد: باید قوانین مربوط به نماینده پیش از ثبت نام او شفاف سازی، اطلاع رسانی و در نهایت اجرا شوند اما این اقدام در کشور ما مورد توجه جدی قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه چنانچه آراء مردم توسط پول های کثیف یا تحت تاثیر رسانه ها کانالیزه شود رای مردم نخواهد بود بلکه منتخب پول و رسانه خواهد بود ادامه داد: باید از کانالیزه شدن آراء مردم از طریق روزنامه ها، تلوزیون و سایت یا از طریق نهار دادن، وعده وعید دادن و امثال آنها ممانعت به عمل آید./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست