• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۴
  • شناسه خبر: 18165

تقدیر رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از برگزاری مانور زلزله در زنجان

پیام ملّت- رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از برگزاری مانور زلزله فرضی ۶٫۲ ریشتری در زنجان به مناسبت سالگرد زلزله طارم و منجیل قدردانی کرد.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» و به نقل ازروابط عمومی جمعیت هلال احمر زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مانور فرضی زلزله ۶،۲ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شامگاه شنبه ۲۹ خرداد امسال مصادف با سالگرد زلزله شهرستان طارم و رودبار سال ۶۹، سرخه دیزج این شهرستان را لرزاند.

شهرام میرزایی افزود: با توجه به اینکه این حادثه خسارت های سنگین جانی و مالی را برای استان زنجان و استان های همجوار وارد کرد و به همین مناسبت مانور فرضی از پیش تعیین شده ای برای بررسی نقاط ضعف و قوت پیش بینی کشد تا میزان آمادگی در برابر بلایای طبیعی ارتقا یابد.

وی یادآوری کرد: مانور فرضی زلزله ۶،۲ ریشتری سرخه دیزج طارم با مسئولان جمعیت هلال احمر کشور و استاندار استان زنجان و مسئولان ارشد هماهنگی شد و هیچکدام از نیروهای عملیاتی از ساعت و زمان این مانور فرضی اطلاعی نداشتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این زلزله فرضی ساعت ۱۸:۴ شامگاه شنبه ۲۹ خرداد امسال در منطقه سرخه دیزج شهرستان طارم اتفاق افتاد که روستاهای تشویر، دستجرده و از جمله روستای ذاکر را متاثر از این حادثه لحاظ کردیم تا جمعیت هلال احمر شهرستان زنجان نیز وارد عملیات شود.

میرزایی تاکید کرد: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه سرخه دیزج تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شدند و گزارش های اولیه خود را ارائه دادند و به تبع آن مرکز EOC جمعیت هلال احمر استان نیز که ۲۴ ساعته پاسخگوی حوادث و اتفاقات است موضوع هماهنگی و اطلاع رسانی دعوت از مدیران، معاونین، همکاران، داوطلبان و امدادگران را انجام داد و سپس جلسه مدیریت بحران تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های لازم انجام و در سطح همه شعب جمعیت هلال احمر استان وضعیت قرمز اعلام شد، اظهار داشت: همه همکاران در شهرستان های استان زنجان موظف شدند داوطلبان، جوانان و امدادگران را فراخوان داده و در شعب حاضر و آماده باش شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به منظور ارزیابی میزان توانایی و پاسخگویی همکاران و امدادگران به حوادث و سوانح، دستور اسکان اضطراری داده شد و در حین عملیات در روستاهای سرخه دیزج و ذاکر برپایی چادر انجام شد.

میرزایی افزود: بلافاصله از برخی شعب نیز اقلام بارگیری و به منطقه زلزله زده اعزام شد.

وی با تاکید بر اینکه حوادث و بلایای طبیعی متعددی در سطح کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: بویژه در استان زنجان حوادث مختلفی داشتیم که آمادگی در برابر این حوادث و نقاط ضعف و قوت باید مورد پایش قرار گیرد تا آمادگی لازم در حوادث واقعی محقق شود و در کمترین زمان ممکن خدمات را به آسیب دیدگان ارائه دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از برگزاری موفقیت آمیز این زلزله فرضی و سنجش میزان آمادگی تیم های عملیاتی، امدادگران، نجاتگران، داوطلبان، جوانان، تیم های واکنس سریع و کارکنان قدردانی کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست