• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۴
  • شناسه خبر: 18118

دروس عملی و مهارتی را نمیتوان از طریق تلفن و در فضای مجازی انتقال داد

پیام ملّت-رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان از شروع ثبت نام ترم آینده دانشجویان از تاریخ ۱۵ شهریور ماه خبر داد و گفت: ثبت نام ترم آتی به صورت آنلاین خواهد بود.

ابراهیم احمدی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»اظهار کرد: علت مجازی بودن ثبت نام های ترم بعد غیرحضوری بودن دریافت مدارک و پیشگیری از ایجاد ازدحام در این شرایط بحران کرونایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه سیستم اینترنت دانشگاه در حال حاضر ADSL است اما مقرر شده است که این سیستم به شبکه نوری متصل شود افزود: در حال حاضر مشکل پهنای باند در این دانشگاه وجود دارد که تا حدودی با آن کنار آمده ایم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان برگزاری ۹۰ درصد کلاس های آموزشی این دانشگاه را به صورت مجازی اعلام کرد و گفت: بخشی از دروس عملی با تولید محتوا پشتیبانی شده اما بخش دیگری از آن باقی مانده است.

وی با بیان اینکه نگاه این دانشگاه به آموزش نگاه مهارتی است عنوان کرد: دروس عملی و مهارتی را نمیتوان از طریق تلفن و در فضای مجازی انتقال داد چراکه برای برخی از دروس همچون تراشکاری حضور دانشجو برای دیدن تفاوت های موتورهای مختلف هیبریدی و بنزینی و غیره ضرورت دارد.

احمدی در خصوص مزایای آموزش مجازی خاطرنشان کرد: آموزش مجازی منجر به آشتی ملی با فناوری آموزش مجازی بود و موجبات شکل گیری ارتباطات جمعی را فراهم کرد. همچنین جلسات نظام مندتر شد و کاهش هزینه ها برای دانشجویان راه دور را سبب شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان برگزاری امتحانات را همراه با قطعی اینترنت اعلام کرد و گفت: علت قطعی اینترنت در حین برگزاری امتحانات ارسال تصویر حین امتحان از طریق اینترنت، مصرف بالای اینترنت و کندی سرعت آن بوده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست