• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۴
  • شناسه خبر: 18181

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان با نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس

پیام ملّت-مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»وبه نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، امیرعلی نیک بخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با مصطفی طاهری، نماینده مردم شهرستان‌های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

امیرعلی نیک بخش در این دیدار به ارائه گزارش مختصری از آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت و گفت: در سطح استان زنجان ۹۷ باب کتابخانه عمومی فعال است.

نیک بخش با اشاره به بازدید مسئولان ارشد استان از پروژه کتابخانه مرکزی شهر زنجان، گفت: عملیات احداث کتابخانه مرکزی از سال ۸۸ در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۵۷۲ مترمربع، با ۱۸ هزار و ۵۵۰ مترمربع زیربنا در شش طبقه آغاز شده است و به همکاری مسئولان استان جهت تکمیل و افتتاح این مجموعه بزرگ فرهنگی نیاز است. برای الگو برداری و تهیه نقشه ساخت این کتابخانه، بازدیدهای مختلفی از کتابخانه های بزرگی مانند کتابخانه آیت الله مرعشی، کتابخانه ملی، کتابخانه آستان قدس، کتابخانه های مرکزی استانهای فارس، آذربایجان شرقی، غربی و خراسان رضوی انجام شده است.

وی ادامه داد: این پروژه فرهنگی شامل بخش‌های مختلف از جمله قرائت خانه عمومی، سالن های مطالعه مجزای خواهران و برادران، بیمارستان کتاب (مرکز مرمت کتاب های خطی)، سالن مطالعه برای کودکان و نوجوانان، بخش های ویژه نابینایان، سمعی و بصری، محققین، اسناد ملی، اتاق های انفرادی مطالعه، مخزن کتاب های کودک، مخزن کتاب های خطی و چاپ سنگی، سه سالن همایش به ظرفیت ۳۵۰، ۱۵۰ و ۱۰۰ نفر، موزه کتاب، سالن های ویژه کارگاه های نقد کتاب، تازه های کتاب، بخش مشاوره و کتابخوانی، اداری و… است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کتابداران استان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در بستر فضای مجازی در جریان است و مسابقات کتابخوانی از جمله دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در حال برگزاری است و با استقبال مخاطبان و اعضای کتابخانه‌های عمومی همراه بوده است.

در ادامه طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابداران استان زنجان با انگیزه بالایی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ منور رضوی فعالیت می کنند و نیازمند حمایت های بیشتری هستند تا شاهد توسعه فرهنگ مطالعه در سطح استان و شهرستان باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری جدی مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت بودجه نهاد شد.مصطفی طاهری گفت: به منظور جذب اعتبار ملی برای اتمام پروژه کتابخانه مرکزی استان نیاز به پیگیری‌های جدی‌تری است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست