• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۵
  • شناسه خبر: 18196

واریز ما به التفاوت حقوق مستمری بگیران در تیرماه

پیام ملّت- مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: مابه التفاوت مستمری فروردین و اردیبهشت مستمری بگیران همراه با حقوق تیرماه واریز خواهد شد.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» مسعود علیاری در نشست  ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران  به مناسبت هفته تأمین اجتماعی اظهار کرد: از ابتدای سال طبق مصوبه هیئت دولت ۲۶ درصد به حقوق تمامی مستمری بگیرانی که حداقل بگیر بودند و ۱۵ درصد به اضافه ۱۶۶ هزار تومان به سایر سطوح  اضافه شد که حقوق خرداد ماه را همراه با افزایش حقوق خرداد ماه  پرداخت کردیم و بابت تفاوت فروردین و اردیبهشت هم بدهکار بودیم که از  از ۲۰ تیرماه پرداخت این مابه التفاوت را شروع کرده ایم و تا ۳۱ همراه با حقوق تیرماه پرداخت خواهیم کرد.

وی در خصوص وصول مطالبات تامین اجتماعی نیز گفت: با پیگیری ها ی سازمان ۳۲ هزار میلیارد تومان  از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان از بدهی های این سازمان در قالب ۹ شرکت دولتی به میزان سهامی که دولت در آنها داشته  به سازمان تامین اجتماعی واگذار می شود.

علیاری گفت: در مرداد ماه شاهد این خواهیم بود که با  اجرای قانون همسان سازی مستمری، مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی را همسان سازی کنیم که چیزی حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این ۳۲ هزار میلیارد تومان در قالب همسان سازی و و ۳ هزار میلیارد تومان هم بابت افزایش هزینه خانوار و کمک هزینه مسکن مستمری بگیران هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۴۰ هزار نفر در استان تحت پوشش این سازمان هستند گفت: برای ۴۸ هزار نفر مستمری بگیر در استان ماهیانه  135 هزار میلیارد تومان در قالب اعهدات بلند مدت و کوتاه مدت در پوشش بیمه ایی هزینه می  شود.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی افزود: از مجموع ۶۵ خدمت این سازمان ۴۵ خدمت از طریق سایت این سازمان به صورت غیر حضوری انجام می شود از جمله انها تمدید دفترچه و درخواست ابزنشستگی و .. است .

وی در خصوص نیاز به رویت شناسنامه برای تمدید دفترچه  فرزندان اناث بالای۱۹ سال نیز گفت: اخیراً یک تفاهم نامه با سازمان ثبت منعقد شده که به صورت آنلاین شناسنامه ملاحظه شود و دیگر نیاز به دریافت شناسنامه نباشد.

علیاری در مورد کمک های این سازمان در زمان شیوع کرونا نیز گفت:چیزی حدود ۴۰۰ نوع شغل را شامل می شد که توانستندحق بیمه سهم کارفرمایی بیمه شدگان خودشان را در اسفندماه و فروردین و اردیبهشت استمهال کنند که در زنجان هم ۳۰ هزار بیمه شده اجباری توانستند از این خدمات استفاده کنند.

وی تعداد بیمه شدگان غیر اجباری در استان را ۶۰ هزار بیمه شده عنوان کرد و گفت: این تعداد نیز توانستند از این مهلت استفاده کنند و بتوانند حق بیمه خودشان را در مهلت مقرر پرداخت کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست