• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۷
  • شناسه خبر: 18204

وضعیت بحرانی انشعابات غیرمجاز در روستاها/ تعداد انشعابات غیر مجاز در روستاها فراوان است

پیام ملّت- مدیرعامل عمومی آب و فاضلاب استان زنجان از شناسایی ۲۵۱ در سطح استان و انشعاب غیرمجاز خبر داد و گفت: وضعیت انشعابات غیر مجاز در روستاها بسیار بحرانی است.

مصطفی اکرمی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» بابیان اینکه ۱۰۶ فقره انشعاب غیرمجاز کشف و به انشعاب مجاز تبدیل شده اظهار کرد: از میان انشعابات غیر مجاز شناسایی شده تعدادی به انشعاب مجاز تبدیل شده و مابقی آنها قطع شده و درصورت پرداخت جرایم توسط مالک وصل خواهند شد.

وی با اعلام اینکه مقرر شده که از تاریخ ۳۱ تیر ماه وضعیت انشعابات غیر مجاز در روستاها نیز تجمیع و به آمار انشعابات غیرمجاز گفته شده اضافه گردد ادامه داد: انشعابات غیرمجاز که در روستاها شناسایی می شوند جمع آوری خواهد شد البته تعداد انشعابات مذکور در روستاها به مراتب بسیار بیشتر از شهرها است.

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب استان زنجان از مماشات شرکت آب و فاضلاب با مردم در این ایام کرونایی خبر داد و گفت: انشعابات غیر مجازی که قطع شدن آنها مشکلی برای بهداشت جامعه ایجاد نخواهد کرد قطع خواهند شد. انشعابات غیرمجازی که در منازل روستایی برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرند قطع می شوند.

اکرمی به استفاده نامناسب از آب شهری جهت آبیاری کشت و زرع انجام شده در مساحت چند هزار مترمربعی در منازل روستایی اشاره و عنوان کرد: وجود این انشعابات غیر مجاز منجر هدر رفت آب، قطعی آب یا افت فشار آن در منازل دیگر خواهد شد.

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب استان زنجان تاکید کرد: حفر انشعابات غیرمجاز منجر علاوه بر داشتن مشکلات شرعی و معنوی، کاهش درآمد شرکت آب و فاضلاب را سبب خواهد شد که این موضوع نیز منجر به کاهش خدمات رسانی این شرکت به مردم می شود.

اکرمی در خصوص میزان جرایم انشعابات غیر مجاز اظهار داشت: میزان جرایم تعریف شده برای انشعابات غیرمجاز متفاوت است. زمان شروع مصرف غیرقانونی آب توسط کارشناسان پیش بینی می شود و به این ترتیب مقدار مصرف غیرمجاز با تعرفه آزاد برای مشترک خاطی محاسبه خواهد شد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست