• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۹
  • شناسه خبر: 18245

کرونا و توقف فروش ۵۰ درصدی گوشت به تالارها و رستوران ها

پیام ملّت-رئیس اتحادیه قصابان زنجان از کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشت بدنبال شیوع بحران کرونا در مرکز استان زنجان خبر داد.

بهلول بیات در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: نیمی از گوشت استان به تالارها، رستوران ها، چلوکبابی و ساندویچی عرضه می شد اما پس از شیوع کرونا به علت تعطیل بودن یا نیمه تعطیلی این اماکن فروش گوشت به شدت کاهش یافته و ضرر و زیان فراوانی را برای قصابان به ارمغان آورده است.

وی به فروش ماهیچه، راسته، فیله و قلوه گاه به تالارها و رستوران ها اشاره و عنوان کرد: از چندین ماه گذشته تاکنون تعدادی از قصابان به علت نداشتن فروش کافی به ورشکستگی رسیده اند و راه معیشت و امرار معاش برای آنها بسته شده است.

رئیس اتحادیه قصابان زنجان تاکید کرد: از مسئولین درخواست می شود که صنف قصابان را نیز تحت پوشش گروه های آسیب دیده بر اثر کرونا قرار دهند چرا که این قشر نیز بسیار خسران دیده اند.

بیات تعداد فعلی قصابان در حال فعالیت در مرکز استان را حدود ۱۳۰ قصاب اعلام کرد و گفت: همه این قصابان دارای پروانه فعالیت هستند و حتی یک قصاب بدون پروانه فعالیت نمی کند.

وی از افت قابل توجه گوشت گوساله پس از ذبح آن به علت وجود استخوان و ضایعات خبر داد و افزود: قصابانی در سطح شهر هستند که حدود ۵۰۰ کیلو گوشت در دستان او مانده و راه چاره ای برای او نیست./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست