• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۰۸
  • شناسه خبر: 18587

۳۰ درصد از محدوده شهری زرین آباد بافت فرسوده است

پیام ملّت-شهردار شهر زرین آباد ایجرود گفت: ۳۰ درصد از محدوده قانونی و شهری شهر زرین آباد ایجرود دارای بافت های فرسوده است و این موضوع به یکی از معضلات شهری تبدیل شده است.

محمود کلانتری در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: وجود بافت های فرسوده تهدیدی برای شهرداری محسوب می شود چراکه عمده معابر شهری درگیر بافت های فرسوده است و این موضوع نیز نیازمند به تملک، عقب‌ماندگی‌های بافت های فرسوده شهری و نوسازی آنها است.

وی در خصوص سیاست های تشویقی شهرداری در جهت کاهش بافت های فرسوده شهری عنوان کرد: سیاست‌های تشویقی شهرداری در خصوص کاهش بافت های فرسوده شهری شامل تخفیف یا عدم دریافت کامل عوارض در صدور پروانه ساختمانی و یا صدور مجوز رایگان در این خصوص بوده است.

شهردار شهر زرین آباد ایجرود به ۲۷ مورد توافق با شهروندان در ارتباط با موضوع بافت های فرسوده در طی چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: مقدار اعتباری که جهت تملک واحد ها نیاز است باتوجه به قیمت اراضی و ابنیه ها رقمی بسیار سرسام آور و در حدود ۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

شهردار شهر زرین آباد ایجرود با بیان اینکه از سوی دیگر برای بهسازی واحدهای فرسوده نیز اعتباراتی خاصی مورد نیاز است افزود: بهسازی بافت های فرسوده شامل زیرسازی، آسفالت ریزی و جدول کاری است و اعتبار تخمین زده شده در این مورد حدود ۴ میلیارد تومان است.

وی در خصوص تبعات بافت های فرسوده شهری به خبرنگار پیام ملت گفت: وجود این بافت های فرسوده منجر به ایجاد مخاطراتی مضاعف هنگام وقوع سیل یا زلزله خواهد شد از این رو ساماندهی این چنین بافت ها بسیار حائز اهمیت است.

کلانتری با اشاره به اینکه مکاتبات در حوزه بافت های فرسوده شهر زرین رود صورت گرفته است ادامه داد: در حال حاضر شهرداری تسهیلاتی که با کمک آن بتوان ساکنین را تشویق به بهسازی بافت های فرسوده کند در اختیار ندارد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست