• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۱۱
  • شناسه خبر: 18609

معدن سرب و روی انگوران زهاب اسیدی ندارد

پیام ملّت-مسئول آزمایشگاه اداره حفاظت از محیط زیست استان زنجان از نبود زهاب اسیدی در معدن انگوران خبر داد و گفت: خوشبختانه معدن سرب و روی انگوران به ۳ سیستم تصفیه فاضلاب انسانی مجهز شده است.

بهنام پرداختی در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در معدن سرب و روی انگوران تجهیزات سیستم غبارگیری در بخش خردایش مواد معدنی آن نیز در حال نصب است و طی ۲ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه معدن سرب و روی انگوران بزرگترین معدن سرب و روی در خاورمیانه است ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های این معدن پایش های ماهانه و فصلی از سوی محیط زیست انجام می شود و کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مسئول آزمایشگاه اداره حفاظت از محیط زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: در مسیرهای حمل و نقل وسایل معدنی از مواده ویژه استفاده شده است که محکم و تثبیت شوند تا مانع از پراکنده شدن گرد و غبار حاوی مواد معدنی و فلزات سنگین به محیط اطراف بر اثر تردد ماشین های سنگین می‌شود.

وی با بیان اینکه سد مراش در ۱۵ کیلومتری پایین دست معدن انگوران قرار دارد و این موضوع خود زنگ خطری محسوب می شود ادامه داد: ذرات معلقی که حاوی مواد معدنی هستند بر اثر شسته شدن میتوانند به درون مخزن سد فوق تخلیه شوند در همین راستا و برای پیشگیری از این مشکل چندین سد رسوب گیر در آبراهه های منتهی شده به رودخانه الله لو احداث شد.

پرداختی از احداث و ایجاد ۸ سد رسوب گیر در آبراهه های منتهی شده به رودخانه الله لو اخبر داد و عنوان کرد: سدهای رسوب گیر ایجاد شده از انتقال میزان قابل‌توجهی مواد معدنی دارای عناصر سنگین به رودخانه الله لو جلوگیری می کند. در حال حاضر نیز وضعیت انتشار فلزات سنگین در حوزه رودخانه الله لو در دست مطالعه قرار گرفته‌است.

وی از نبود مشکل در صنعت سرب و روی انگوران به ویژه در بحث پسماند اشاره و بیان کرد: معدن سرب و روی انگوران هیچ نوع زهاب اسیدی ندارد و رسوب گیر ایجاد شده تنها برای جلوگیری از پراکنده شدن مواد معلق ایجاد شده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست