• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۱۲
  • شناسه خبر: 18672

تبلیغ دین تعطیل بردار نیست/اقتضای زمان و مکان روش ها را متفاوت می کند

پیام ملّت- نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: تبلیغ دین تعطیل بردار نیست ولی اقتضای زمان و مکان روش ها را متفاوت می کند.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» آیت االه خاتمی امام جمعه زنجان در جلسه دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات استان زنجان ضمن تبریک دهه امامت و چهلمین سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: ضرورت وجود شورای هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی و هماهنگی با دستگاه هایی که نسبت به مناسبت های ملی و مذهبی و مقابله با فتنه های داخلی و خارجی روشن است و قدم های خوبی هم در این نهاد برداشته شده است

امام جمعه زنجان یک از برکات وجود این نهاد را یادآوری ایام الله عنوان کرد و افزود: شرایط امروز کرونا که خیلی از مسائل را بر ما تحمیل کرده است ولی باید زندگی جریان بیابد.

وی گفت: یکی از محدودیت هایی که ایجاد شده این است که هفته ای یک یا دوبار به خدمت مقام معظم رهبری می رسیدیم و ایشان مهم ترین مسائل کشور و دنیا را بیان می کردند که از آن محروم شده ایم که رسانه ها خوشبختانه در این شرایط انعکاس خوبی از فرمایشات ایشان دارند.

آیت اله خاتمی اظهار داشت : یکی از کارهای مهم شورای هماهنگی تبلیغات هم انعکاس گسترده فرمایشات رهبری است که خوشبختانه اعضای این شورا هم جوان هستند و به خوبی با ابن فضا آشنایی دارند و حالا که ملاقات های ایشان کم شده است باید ابعاد مختلف فرمایشات رهبری به طور جدی و گسترده انعکاس یابد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: بیان دیدگاه های رهبری لازم است ولی آنچه ما لازم داریم انعکاس رهنمودهای به موقع و به روز ایشان است که مربوط به موضوعات کلان انقلاب است مثل پیام ایشان به مناسبت ایام حج که نکات برجسته ای داشت و باید در فضای مجازی نکات کلیدی و اثر گذار این پیام و سایر فرمایشات ایشان که شرایط خطیر جهان و کشور را بیان می کند با انتخاب مکانیسم هایی که خیلی هم هزینه بر نباشد منتشر شود.

امام جمعه زنجان گفت: یکی از ویژگی هایی که دین ما دارد عمل به مقتضیات زمان و مکان است و با توجه به آن ما یک استراتژی داریم به نام تبلیغ دین که تعطیل بردار نیست منتهی بر اساس اقتضای زمان تاکتیک های آن فرق می کند همانطور که مبارزه با دشمن هم تعطیل بردار نیست ولی گاهی مبارزه مثبت است و گاهی مبارزه منفی .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اهمیت پیام غدیر گفت: ما امروز جزء حاضرین پیام غدیر هستیم که باید این پیام را به غابیان یعنی نسل بعدی و نسل جوان برسانیم. که این موضوع هم توجه رسانه ها است و هم شورای هماهنگی تیلیغات اسلامی که در رساندن پیام غدیر به نسل بعد جوان که امروز ارتباطش با فضای مجازی تنگاتنگ است کوتاهی نکنیم .

آیت اله خاتمی با تاکید بر فرمایشات رهبری در خصوص عبرتهای عاشورا افزود: این فرمایشات رهبری در محرم برای همیشه لازم است و باید از همین حالا تا شروع محرم آماده ارائه این مباحث به ویزه برای جوانان باشیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست