• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۱۳
  • شناسه خبر: 18697

سهل انگاری انسانی دلیل۹۵ درصد آتش سوزی هاست

پیام ملّت-فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از خسارت ۱۰ میلیون تومانی آتش سوزی ها به عرصه های منابع طبیعی طی امسال خبر داد.

سرهنگ رضا مهدیون در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در آتش سوزی های به وقوع پیوسته فوق گونه‌های مختلف گیاهی اعم از گونه های درختی، درختچه، بوته ای و علفی دچار خسارت و آسیب شده اند.

وی در خصوص پاسخ سوال خبرنگار پیام ملّت در خصوص گونه های گیاهی خسران دیده بر اثر آتش سوزی ها عنوان کرد: از میان گونه‌های غالب درختی آسیب دیده بر اثر آتش سوزی ها می توان به ارس، از میان درختچه‌های خسران دیده به زالزالک، از میان گونه های بوته ای به گون و از میان گونه های علفی به پهن برگان و گندمیان اشاره کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به وقوع آتش سوزی ها در مناطق کوهستانی و صعب العبور اشاره و بیان کرد: امکانات پیشرفته ای همچون بالگرد آبپاش برای اطفای حریق در این اماکن احتیاج است.

سرهنگ مهدیون اطفای حریق در اماکن کوهستانی و صعب العبور استان را در حال حاضر توسط امکانات اولیه همچون آتش کوب اعلام کرد و گفت: نفرات منابع طبیعی با پیاده روی های فراوان به این اماکن جهت اطفاء حریق اعزام می‌شوند.

وی ۹۵ درصد علت آتش سوزی ها در منابع طبیعی را سهل انگاری انسانی خواند و یادآور شد: امسال به علت بارندگی های خوب پوشش گیاهی فراوان است و با توجه به اینکه گرمی هوا منجر به خشک شدن این پوشش های گیاهی شده است کشیدن یک کبریت می تواند چندین هکتار از منابع طبیعی را به آتش بکشد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده آتش سوزی ها مراتع موضوع را با شماره تماس ۱۵۰۴ در میان گذاشته تا هر چه زودتر نسبت به اطفای حریق محل اقدام شود./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست