• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۱۵
  • شناسه خبر: 18738

پرورش دهندگان زالو از ۳۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان تسهیلات می گیرند

پیام ملّت-مدیر کل شیلات و آبزیان استان زنجان از پرداخت ۸۰ درصد تسهیلات به طرح های پرورش‌زالو خبر داد.

منصور حقی راد در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: به تولید کنندگان و پرورش دهنده های زالو در استان زنجان از ۳۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان تسهیلات داده می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پیام ملّت در خصوص نرخ بهره وام مذکور گفت: نرخ بهره در مناطق مختلف متفاوت است چرا که در شهرستان های محروم و غیر بهره بردار این نرخ بهره معادل ۶ درصد برای تسهیلات سرمایه و ۹ درصد برای تسهیلات جاری است این در حالی است که نرخ بهره وام فوق برای مناطق برخوردار از جمله زنجان ۱۱ درصد است.

مدیر کل شیلات و آبزیان استان زنجان به چگونگی دریافت وام ویژه طرح های پرورش زالو اشاره و عنوان کرد: پرورش دهنده های زالو جهت اخذ وام فوق باید در سامانه سیتا ثبت نام کنند و از این طریق مدارک لازم خود را ارائه دهند.

حقی راد به کاهش مصرف ماهی در امسال خبر داد و تصریح کرد: در سال‌های گذشته ماهی به صورت زنده به گیلان، مازندران، البرز، قزوین، تهران و آذربایجان به راحتی صادر می شد که امسال پس از شیوع کرونا تقاضا برای خرید ماهی بسیار کم شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷ هزار تن ماهی در استخرها وجود دارد یادآور شد: رهاسازی بچه ماهی تا پایان خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل شیلات و آبزیان استان زنجان به عدم اعلام اعتبارات احداثی و زیربنایی در سال ۹۹ اشاره و عنوان کرد: امسال تنها برای پرداخت هزینه های جاری اعتبار ابلاغ شده که همه آن اعتبارات تخصیص داده شده پرداخت شده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست