• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۱۶
  • شناسه خبر: 18772

امکان پذیرش مهمان در یوم العباس، دسته زینبیه و تعزیه ارمغان خانه را نداریم

پیام ملّت-فرماندار زنجان گفت: امسال امکان پذیرایی و پذیرش عزاداران حسینی را به مناسبت یوم العباس، مراسم زینبیه و تعزیه ارمغانخانه از سایر مناطق کشور و حتی سایر مناطق استان نداریم.

رضا عسگری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا و جهت رعایت سلامتی حال شهروندان محترم امسال امکان پذیرایی از مهمانان و عزاداران سیدالشهدا وجود ندارد.

وی در پاسخ به خبرنگار پیام ملّت در مورد برگزاری یا عدم برگزاری مراسم های دهه اول ماه محرم تاکید کرد: در حال حاضر پروتوکل های بهداشتی برگزاری مراسم دهه اول محرم اعلام نشده است به زودی و پس از ابلاغ دستور ستاد مبارزه با کرونا مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه شهر زنجان در وضعیت قرمز و استان زنجان در وضعیت هشدار به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار دارد عنوان کرد: جلساتی با هیئت های مذهبی در خصوص برگزاری مراسمات دهه اول محرم برگزار خواهد شد.

عسگری همراهی مردم زنجان را در کنترل این بیماری بسیار مثمرثمر خواند و گفت: اگر همراهی مردم و استفاده از وسایل حفاظتی همچون ماسک نبود شرایط بسیار وخیم تر از از حال حاضر بود لذا از شهروندان درخواست می شود که همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت بفرمایند و از حضور در مراسمات اجتماعی همچون عروسی و ختم خودداری کنند.

وی بالاترین خطر موقعیت ابتلا به کرونا را اعلام وضعیت قرمز عنوان کرد و گفت: زنجان از موقعیت هشدار به موقعیت قرمز تغییر وضعیت داده است و این به معنای کاهش تعداد فوتی ها و مبتلایان این بیماری منحوس بوده است.

فرماندار زنجان مجموعه عوامل را در ابتلا به این به بیماری دخیل دانست و گفت: همه عوامل دست به دست هم می‌دهند تا ابتلا به بیماری شیوع پیدا کند اما در این میان شرکت در مراسمات اجتماعی، عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت مسائل بهداشتی از جمله اصلی ترین و شایع ترین علت ابتلا به کرونا بوده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست