• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۱۶
  • شناسه خبر: 18740

زمین های تفکیک شده نیک پی بلاتکلیف است

پیام ملّت-رئیس شورای شهرستان نیک پی از بلاتکلیف ماندن ۲۴۰ قطعه زمین در این شهرستان خبر داد و گفت: این ۲۴۰ قطعه زمین از سال ۹۰ تاکنون بلاتکلیف مانده است.

مسعود رحیمی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: زمین های فوق در ابتدا به صورت زراعی بوده اند و مردم مشغول به فعالیت کشاورزی و کشت و زرع بر روی این اراضی بوده اند.

وی با بیان اینکه به درخواست بنیاد مسکن در سال ۹۰ که نیک پی به صورت یک روستا بوده است تفکیک این اراضی و واگذاری آنها صورت گرفته است تاکید کرد: در ان زمان هزینه ای حدود ۳ میلیون تومان جهت آماده سازی این اراضی از مشترکین دریافت شده است.

رئیس شورای شهرستان نیک پی با اشاره به اینکه پس از به مروز زمان نیک پی به شهر تبدیل گشته است اما این اراضی اینک پس از گذشت ۱۰ سال همچنان بدون زیرساخت باقی مانده اند افزود: بنیاد مسکن نیز شهر شدن نیک پی را مانعی جهت انجام ادامه امور فوق اعلام کرده است و در حال حاضر هیچ کس مسئولیت مرتفع کردن مشکل این اراضی را برعهده نمی گیرد.

وی با بیان اینکه پرونده های فراوانی در خصوص این زمین ها تشکیل داده شده اما تاکنون نتیجه ای نداشته است افزود: این اراضی هیچگونه زیرساخت آب و برقی ندارند و بنیاد مسکن زیر سازی های لازم را به صورت کامل در این اراضی انجام نداده است.

رحیمی ادامه داد: تعدادی از قطعات زمین ها واگذار نشده و بلاتکلیف مانده است و در حال حاضر تنها حدود ۱۰۰ قطعه از این زمین ها واگذار شده است.

رئیس شورای شهرستان نیک پی در خصوص راهکار پیشنهادی جهت حل مشکل زمین های مذکور تصریح کرد: بنیاد مسکن باید نسبت به واگذاری این اراضی به شهرداری اقدام کند و یا زیرساخت های لازم را آماده کند و خدمات آب و برق رسانی را به مرور زمان برای آن محل تأمین کند.

وی از برگزاری چندین جلسه در خصوص مرتفع کردن مشکل فوق خبر داد و گفت: بنیاد مسکن می تواند در خصوص خدمات رسانی و ایجاد زیرساخت های برق و آب قسط بندی های لازم را انجام دهد و از مشترکین هزینه را به مرور دریافت کند.

وی به استعلام گرفته شده از اداره برق طی سال گذشته در خصوص هزینه لازم جهت ایجاد فاز اول برق رسانی در این اراضی اشاره و عنوان کرد: سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای این موضوع نیاز بوده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست